“Πώς τα προλαβαίνεις όλα;…”

.ddf35-image-3

.

Η αλήθεια είναι πως ΔΕΝ τα προλαβαίνω όλα…

Αυτό πρέπει να το ομολογήσω εξ΄αρχής.

Και πάλι βιαστικά γράφω, γιατί αν δεν γράψω τώρα, θα μείνει και αυτή η ανάρτηση… 🙂  Οπότε ας “προλάβω” την ώρα που κάθησα να θηλάσω το μωρό- και ας γράψω λίγες σκέψεις σχετικά μ΄αυτό.

.

Πώς προσπαθώ να οργανώσω την κάθε μέρα:

Αξιολογώ τις απαιτήσεις της καθημερινότητας και τις υποχρεώσεις και επιλέγω σε ποιες μπορώ να ανταποκριθώ και σε ποιες όχι- δεν είναι ατελείωτες οι δυνάμεις  μου …

Προτεραιότητα πάντα τα παιδιά και η οικογένεια... και μετά έρχονται όλα τα υπόλοιπα.

Οι καθημερινές δουλειές του νοικοκυριού πρέπει να γίνουν- αλλά δεν είναι αναγκαίο να γίνουν στην εντέλεια. Αρκεί: 

το καθημερινό μας φαγητό

καθαρά ρούχα (όχι απαραιτήτως σιδερωμένα)

επαρκώς καθαρό και τακτοποιημένο σπίτι

διαβασμένα παιδιά

ΗΡΕΜΙΑ! και ΧΑΡΑ ! στο σπιτικά μας.

(τα δυο τελευταία είναι το πιο σοβαρά απ΄όλα).

.

5bb2b-morisotreading1869-70nation-gal-ofartwash

 

Πότε δεν προλαβαίνω να τα κάνω αυτά;…

Υπάρχουν οι “κλέφτες του χρόνου μου”, όπως τους λέω. Τους έχω εντοπίσει και προσπαθώ να τους αποδιώχνω μακριά μου.

Αυτοί οι κλέφτες, λοιπόν, είναι το άσκοπο σερφάρισμα, το κουβεντολόι στο τηλέφωνο ή δια ζώσης, οι λεπτομέρειες και “τελειομανίες” σε ό,τι φτιάχνω κτλ. 

.

Όταν υπάρχει ηρεμία και γαλήνη, η μέρα μας κυλά πιο όμορφα και προλαβαίνω πολύ περισσότερα πράγματα, με λιγότερο κόπο και μόχθο. Αντιθέτως, αν επικρατεί ανανταραχή, όλο κια θα βγουν μπροστά μου “αναποδιές” που θα με δυσκολέψουν ακόμα περισσότερο και θα πάνε πίσω όλο το πρόγραμμα.

Υπάρχουν, φυσικά, μέρες που επικρατεί ένα “χαμός” από δουλειές και εκεί τρέχω και δεν προλαβαίνω, αλλά πάντα η επίκληση της βοήθειας του Θεού δίνουν την αναγκαία δύναμη για να ανταπεξέλθουμε…Αυτό το πιστεύω ακράδαντα. Και η απάντησή μου στην ερώτηση “Πώς τα καταφέρνεις με τα παιδιά;…” είναι : “Με την βοήθεια του Θεού, μόνο έτσι!”

.

bce98-1

 

Πάντα ισχύει το αξίωμα: 
“Ο χρόνος και το χρήμα είναι μεγέθη ελαστικά” και αυτό δεν μου αφήνει περιθώρια για δικαιολογίες του τύπου “δεν προλαβαίνω, δεν έχω χρόνο κτλ…”.

Επίσης, είναι πολύ σοφός ο λόγος: “Δεν υπάρχει δεν μπορώ, μόνο δεν θέλω υπάρχει”.

“Ο άνθρωπος όλα μπορεί να τα καταφέρει!” υποστηρίζει μια καλή μου φίλη με πολλά και καλά παιδιά.

.

Αν θέλετε, δείτε κάποιες σχετικές αναρτήσεις – για την οργάνωση του νοικοκυριού και του χρόνου κλικ ΕΔΩ .

.

Το αγαπημένο κείμενο τα λέει όλα!:

Νοικοκυριό και πνευματική ζωή της μητέρας (αγίου γέροντος Παϊσίου)

.

.

(η ανάρτηση αυτή έγινε με αφορμή την κουβέντα που είχαμε με την καλή διαδικτυακή φίλη “Κορίτσι Μάλαμα“)

.

με την αγάπη μου,

Αλεξία

 

παιδια

 

 

 

 

 

 

 

21 Σχόλια (+add yours?)

  1. Κορίτσι Μάλαμα
    Ἀπρ. 18, 2016 @ 10:47:47

    Αλεξία μου τι υπέροχη ανάρτηση! Έχει μέσα της πολλές απαντήσεις στη συζήτηση που είχαμε! Κι εγώ το πιστεύω ότι ο χρόνος είναι μέγεθος ελαστικό, πως χρειάζονται προτεραιότητες, πως ο Θεός μας βοηθάει να τα καταφέρουμε!! Έτσι να δίνουμε κουράγιο η μια στην άλλη!!

    Ἄρεσε στοὺς 2 ἄνθρωποι

    Ἀπάντηση

  2. Sofia Kioroglou
    Ἀπρ. 18, 2016 @ 11:05:57

    Καλημέρα Αλεξία μου. Πόσο σε καταλαβαίνω! Ιδιαίτερα το τηλέφωνο είναι άστα να πάνε. Πολλά φιλιά

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  3. Evangelia Vlassopoulou
    Ἀπρ. 18, 2016 @ 11:40:59

    Τι θεμα έθιξες τώρα….κρατάω τη φράση “ηρεμία κα χαρά στο σπιτικό μας” γιατί τους τελευταίους μήνες την έχουμε στερηθεί…..

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἀπρ. 19, 2016 @ 05:49:49

      Θέλει κι αυτό τον αγώνα του, για να διατηρηθεί (η ηρεμία) μέσα στο σπιτικό
      αλλά αξίζει τον κόπο!
      Πρέπει να παραβλέπουμε κάποια πράγματα, να κρατούμε τα ουσιαστικά και να χαιρόμαστε για όσα έχουμε…
      (τα γράφω εδώ για να τα εμπεδώσω και εγώ, γιατί ξεχνιέμαι μέσα στην καθημερινότηα…)

      τα φιλιά μου, Ευαγγελία μου

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  4. Μέλια
    Ἀπρ. 18, 2016 @ 16:54:44

    Δυστυχώς Αλεξία μου μας κυνηγάει το άγχος της καθημερινότητά.
    Μας “τρώνε” οι δουλειές, η τάξη και η καθαριότητα,και δεν προλαβαίνουμε να ανασάνουμε.
    Πάνω απ’ όλα ηρεμία και μετά όλα τ’ άλλα. Όπως έλεγε η μητέρα μου “το σπίτι δείχνει “ζωντανό” με λίγη ακαταστασία, δείχνει ότι ζουν άνθρωποι μέσα που περνούν καλά”

    την αγάπη μου…

    Ἄρεσε στοὺς 2 ἄνθρωποι

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἀπρ. 19, 2016 @ 05:51:06

      Πολύ όμορφη εικόνα!
      “το σπίτι δείχνει ζωντανό!”
      διαφορετικά, λες και είναι παγωμένο…

      Ας το θυμάμαι αυτό, όταν με ενοχλεί η ακαταστασία, λόγω κούρασης και έντασης….

      σε ευχαριστώ, Μέλια μου

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  5. ΑΓΓΕΛΙΚΗ
    Ἀπρ. 18, 2016 @ 19:10:34

    Αλεξία μου, μου έλειψε η επικοινωνία μας. Εγώ βέβαια φταίω για αυτό γιατί οι τελευταίες αναρτήσεις σου ήταν διαμαντάκια,αλλά εγώ νόμιζα ότι ήθελα χρόνο ακόμη και για να ανασάνω,το να σχολιάσω…Ετσι όπως τα λές είναι,και επειδή είχα διαβάσει παλαιότερα τα λόγια του Αγίου Παισίου, προσπαθώ να τα κάνω πράξη, μάταιο να πώ ότι πάντα ΄”μεταξεταστέα” μένω.Αλλά δεν πειράζει εμείς θα επιμένουμε,καλό κουράγιο και καλή δύναμη σε όλες μας.Πάντα με πολλή αγάπη.

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἀπρ. 19, 2016 @ 05:52:59

      “Στον ανήφορο, η προσπάθεια μετράει…”
      Βλέπει ο Θεός τον αγώνα μας και ευλογεί τις ταπεινές προαπάθειες… αυτό με παρηγορεί, Αγγελική μου.
      Η δική Του δύναμη θα μας σώσει…

      Χαίρομαι πολύ να τα λέμε, παίρνουμε δύναμη από αυτή την επικοινωνία.

      με την αγάπη μου πάντα

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  6. Little Box of Luv
    Ἀπρ. 18, 2016 @ 20:27:53

    Ευχαριστούμε Αλεξια μου που τα μοιράστηκες μαζι μας. Οντως χωρίς την βοήθεια του Θεού δεν κάνουμε βημα! Ηρεμία και χαρά στο σπιτι είναι απο τα πιο σημαντικα στη ζωή μας!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  7. sarakey
    Ἀπρ. 18, 2016 @ 20:46:39

    Συμφωνώ απόλυτα καλή μου! Ωραία τα γράφεις..Ετσι σκέφτομαι και γω…επιπλέον όταν υπάρχει και καλή διάθεση από όλους και ο καθένας προσφέρει αυτό που μπορεί τότε -και με τη βοήθεια του Θεού- επικρατεί ηρεμία και χαρά στο σπιτικό μας…

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἀπρ. 19, 2016 @ 05:55:29

      Πολύ σημαντικό αυτό που λες, φίλη μου:
      να προσφέρει ο καθένας ό,τι μπορεί, να μην πέφτει όλο το βάρος μόνο στη μητέρα…
      Αυτό είναι και πάλι δικός μας αγώνας, να “διδάξουμε” στα παιδιά τις δουλειές και να διαμοιράσουμε καθήοντα.

      Σε ευχαριστώ για την “προσθηκη”!

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  8. ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΛΙΑΚΗ
    Ἀπρ. 19, 2016 @ 01:02:31

    πολυ ωραιο το κειμενακι σου.Ειναι 2 την νυχτα,ολοι κοιμουνται και μπορω με ηρεμια να αναλογηστω τα λαθη και τα αγχη της ημερας.Ο Θεος να μας ελεησει και να μας δωσει φωτιση στις κρισιμες στιγμες.Κριμα που χανουμε την ομορφια της ζωης στο ονομα της ταξης.Ομως ποσο ευκολ τα ξεχναμε αυτα οταν βλεπεις τον σορο των παπουτσιων και των πεταμενων βιβλιων?

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἀπρ. 19, 2016 @ 06:01:06

      Κατερίνα μου, καλωσήρθες!
      Χαίρομαι που σε βλέπω εδώ μέσα.

      Δεν είναι εύκολο, όταν επικρατεί κούραση και ένας “χαμός” γύρω μας… αυτό νιώθω και εγώ.
      Το δυσκολότερο, για εμένα, είναι να διαφυλαχτεί η ηρεμία, τότε όλα τα άλλα μπαίνουν στην θέση τους.

      Η προσευχή πάντα βοηθάει, η “ευχή”, η ψαλμωδία…
      και ένα πρόγραμμα για όλους στις δουλειές του σπιτιού, να μην πέφτουν όλα τα βάρη στην μητέρα (όπως γράφω και στο προηγούμενο σχόλιο).
      Τα ξέρεις εσύ αυτά, να μην τα επαναλαμβάνω 🙂

      Για τις κρίσιμες στιγμές,που αναπόφευκτα θα έρθουν κι αυτές, άκουσα από τον πνευματικό μου αυτή την φράση:
      “Να μαζεύεις υπομονή!”
      δηλ. να σκέφτεσαι από πριν πώς να τις διαχειριστείς.
      (“ἡτοιμάσθην καὶ οὐκ ἐταράχθην” ).

      Καλή δύναμη να έχουμε και ο Θεός πάντα να μάς φωτίζει να πορευόμαστε στο δρόμο Του

      με την αγάπη μου

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  9. Ελευθερία
    Ἀπρ. 19, 2016 @ 08:45:41

    Το άρθρο σου ήρθε Αλεξία μου τη στιγμή που χρειαζόμουν να το διαβάσω.Με όλες τις δουλειές να με περιμένουν και κάνοντας μια μικρή ανάπαυλα,διαβάζω τα λόγια σου και παίρνω λιγη δύναμη και κουράγιο!
    σ’ευχαριστώ για ακόμα μια φορά καλή μου φίλη…
    η ηρεμία,η ευχούλα και η επίκληση των αγίων μας βοηθούν πολύ
    τα φιλιά μου…

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  10. Κωνσταντίνα
    Ἰαν. 03, 2017 @ 17:24:48

    Πολύ ωραία ανάρτηση!!! Αν και καθυστερημένα βρήκα και πήρα την απάντηση σου στην ερώτηση που θα ήθελα εδώ και πολύ καιρό να σου κάνω αλλα δεν ήξερα πως…. Παίρνω μεγαλο κουράγιο και δύναμη από τα λόγια σου και τις απόψεις σου ! Να σε ευλογεί πάντα ο Θεός και να γεμίζει την όμορφη οικογένειά σου, με την απέραντη αγάπη Του. Αμην

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἰαν. 03, 2017 @ 18:01:13

      Κωνσταντίνα μου, καλώς ήρθες!
      Σε ευχαριστώ θερμά για τις ευχές.

      Πάντα παίρνουμε κουράγιο η μια με την άλλη…
      (ειλικρινά, μόνο που ξέρω πως όσα γράφω βρίσκουν και άλλες ψυχές σύμφωνες, μού δίνει μεγάλη δύναμη).

      Να είσαι πάντα καλά, κάθε ευλογία στο σπιτικό σου!

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

Ἀπαντῆστε

