“Ο χρόνος και το χρήμα είναι μεγέθη ελαστικά!…”

.

clock

.

από τις πιο σοφές κουβέντες που έχω ακούσει!

Ειδικά για τον χρόνο, εκεί εύκολα δεν μπορώ να βρω δικαιολογία για να πω ότι δεν μου φτάνει.

Και επίσης δεν μπορώ εύκολα να δεχτώ: “Πότε τα προλαβαίνεις;…”

Αν υπάρχει θέληση, πολλά μπορούν να γίνουν… ίσως όχι τα πάντα, αλλά σίγουρα πολύ πεερισσότερα απ΄όσα νομίζω πως μπορώ να καταφέρω.

.

Δυο σημαντικοί παράγοντες για να μην πελαγώνω:

 

Παράγων πρώτος: ηρεμία

ίσως το δυσκολότερο… αν κρατιέμαι ήρεμη και ψύχραιμη, δεν καταναλώνω ενέργεια ψυχική σε δευτερεύοντα θέματα, και μπορώ να αφοσιωθώ σε συγκεκριμένη εργασία κάθε φορά. Mια δουλειά κάθε φορά ,όχι πολλές μαζί! ή τουλάχιστον, να μπορώ να ανταπεξέλθω παράλληλα και στις δυο… (πχ. θηλάζω και παράλληλα διαβάζω τα παιδιά, αυτό μπορώ να το κάνω ❤ . Αν τρέχω όμως από δωμάτιο σε δωμάτιο για να συμμαζέψω, περνά η ώρα και στο τέλος μενουν όλα περίπου τακτοποιημένα- ενώ αν εστιάσω σε ένα δωμάτιο , τελειώνω πιο σύντομα.  Ελπίζω να καταλάβατε το γενικότερο νόημα… )

Επίσης, ο περισπασμός δεν συντελεί καθόλου στην ηρεμία: αν πρέπει να συγκεντρωθώ στη δουλειά μου, κλείνω το κινητό, τον υπολογιστή κτλ… και αφοσιώνομαι εκεί…

(Πολύ βοηθά στην ηρεμία, όπως λένε οι Πατέρες, η επανάληψη της μονολόγιστης ευχή: “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με” ή η επίκληση της Παναγίας μας: “Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς”.)

.

Παράγων δεύτερος: οργάνωση

αν και ποτέ δεν ήμουν ιδιαίτερα οργανωτικό άτομο, αναγκάστηκα να γίνω: γράφω λίστες, κρατώ ημερολόγιο, καταγράφω ιδέες και σκέψεις, για να μην τα ξεχνώ ή να χάνω χρόνο προσπαθώντας να θυμηθώ. Όλα αποκτούν το “χώρο” τους στο χαρτί, και δεν τριγυρνούν στο μυαλό μου για να το ζαλίζουν…

Και βλέπω ότι αυτό με βοήθησε πολύ (όπως και η οργάνωση του νοικοκυριού, που επίσης έδωσε επιπλέον”χώρο και χρόνο” στην καθημερινότητά μου).

.

Δεν είμαι όμως ακούραστη! 🙂 κάπου πρέπει να βάλω και τα όριά μου, για να μην φτάσω στα “όρια”… για να μπορώ να χαίρομαι τις στιγμές με τα παιδιά, με την οικογένειά μου… και να μην με “ρίχνει” η κούραση…

.

clock

.

Βιαστική και σήμερα αυτή η ανάρτηση,αλλά ένιωθα την ανάγκη να την γράψω, γιατί με βοηθά πολύ να οργανώνω τις σκέψεις μου, να τις καταγράφω και να ανατρέχω σ΄αυτές-  γιατί τα κείμενα αυτά είναι μια προσωπική “δέσμευση” για εμένα…

Προς το παρόν κλείνω την ανάρτηση,αλλά ίσως επανέλθω για να προσθέσω κάτι που έχω στο νου μου για το χρήμα, ως ελαστικό μέγεθος.

Θα χαρώ πολύ να προσθέσετε και εσείς τα δικά σας σχόλια- είναι όμορφο να επικοινωνούμε!

.

με την αγάπη μου,

Αλεξία

 

 

 

12 Σχόλια (+add yours?)

  1. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
    Δεκ. 08, 2015 @ 08:55:32

    Καλημερα Αλεξια.Τι ωραιο κειμενο.Νομιζω οτι διαβαζω αυτα που σκεφτομαι!Πραγματικα ειναι πολυ σημαντικες βασεις η ηρεμια και η οργανωση.Θα ελεγα οτι ειναι επισης σημαντικη και η χαρα σε ο,τι κανουμε ειτε ως μανουλες ειτε ως νοικοκυρες.Προσωπικα,δεν εχω κατακτησει τιποτα απο αυτα τα τρια.Προσπαθω…

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Δεκ. 08, 2015 @ 09:52:47

      καλημέρα, Παρασκευή μου!
      βεβαίως, και η χαρά! όλα γίνονται πιο εύκολα, όταν γίνονται με καλή διάθεση.

      ούτε και εγώ τα έχω κατακτήσει, προσπαθώ, πάντα με την βοήθεια και την φώτιση του Θεού…για αυτό τα γράφω εδώ, να τα διαβάζω και να προσπαθώ να τα εφαρμόζω στην πράξη.
      Ο αγώνας δεν σταματά..

      αυτό που με βοηθά είναι το κείμενο του αγίου Πορφυρίου:
      “Κάθε μέρα νέα αρχή…” που έχω στην παλϊνή στήλη του μπλογκ

      καλή συνέχεια! την αγάπη μου

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  2. Μέλια
    Δεκ. 08, 2015 @ 09:57:44

    Καλή σου μέρα Αλεξία μου
    αχ νάξερες πόσο σε νιώθω!

    Είναι φορές που αναρωτιέμαι γιατί η μέρα έχει μόνο 24 ώρες και δεν τα προλαβαίνω όλα. και γκρινιάζω
    Αλλά συνέρχομαι γρήγορα και δοξάζω το Θεό γιατί σκέφτομαι πόσο δύσκολη ήταν η καθημερινότητα μιας μανούλας πριν από χρόνια τότε που δεν είχε τις ευκολίες της και περνούσαν “όλα” από τα χέρια της.

    Η μητέρα μου έλεγε να “παραβλέπεις” και λιγάκι και να μην “σκοτώνεσαι” στις δουλειές…

    την αγάπη μου…

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Δεκ. 08, 2015 @ 21:17:40

      Έτσι είναι , Μέλια μου.
      Τότε δυσκολεύονταν τόσο οι μανούλες, “απορώ” πώς άντεχαν…
      έτσι έλεγε και η γιαγιά του άντρα μου:
      “τώρα να έκανα παιδιά, που όλα γίνοντια με τα “κουμπιά” δηλ. οικιακές συσκευές…

      ας παραβλέπουμε και ας κρατούμε δυνάμεις για τα ουσιαστικά

      την αγάπη μου πάντα

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  3. ΑΓΓΕΛΙΚΗ
    Δεκ. 08, 2015 @ 10:11:48

    Η ανάρτηση σου δεν είναι βιαστική είναι ουσιαστική.Τις πιο πολλές μέρες της εβδομάδας αισθάνομαι έτσι σα να μη μου φτάνει η μέρα, χαρακτηριστικά λέω ότι νοιώθω σαν τη γάτα που κυνηγάει την ουρά της.Χάνομαι με όλα όσα πρέπει να κάνω,όταν όμως προσπαθώ να είμαι ήρεμη και να μοιράσω σωστά το χρόνο μου τότε κάτι γίνεται, η ευχή είναι η παρηγοριά μου και η συντροφιά μου.Καλή δύναμη.

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  4. Τριανταφυλλένια
    Δεκ. 08, 2015 @ 10:24:01

    Συμφωνώ απόλυτα Αλεξία μου! Γι’ αυτό και δυο άτομα που έχουν τον ίδιο χρόνο και το ίδιο χρήμα δεν θα είναι ποτέ το ίδιο ικανοποιημένα! Η οργάνωση, το να πιάνεις ένα πράγμα τη φορά και το να προστατεύεις τον εαυτό σου από το να φτάσει στα όριά του είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες ενός καλού “τεντώματος” του χρόνου!!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  5. Tzina Varotsi (@TzinaVarotsi)
    Δεκ. 08, 2015 @ 13:23:05

    Έχεις δίκιο για τις λίστες και τις σημειώσεις.. πρέπει να το καθιερώσω κι εγώ αλλιώς οι σκέψεις τριγυρίζουν και χάνονται..
    Μπορεί να ήταν, όπως λες, βιαστική η ανάρτηση.. ήταν όμως πολύ χρήσιμη!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Δεκ. 08, 2015 @ 21:28:19

      “Τώρα στα γεράματα”, μετά από καμιά 15αριά χρόνια γάμου… αποφάσισα και εγώ να οργανωθώ, Τζίνα μου, γιατί δεν γίνεται αλλιώς 🙂
      προσπαθώ με την οργάνωση και, αν δεν είμαι αναβλητική στο πρόγραμμα που θέτω, βλέπω πως όλα βαίνουν καλώς.

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  6. Ελευθερία
    Δεκ. 09, 2015 @ 09:08:15

    Αχ Αλεξία μου και εγώ σε νοιώθω σε αυτά που γράφεις παραπάνω!Δυστυχώς όμως δεν έχω καταφέρει να πετύχω τίποτα από τα παραπάνω!Ούτε την ηρεμία έχω κατακτήσει(αυτό που περιγράφεις “από δωμάτιο σε δωμάτιο”,με περιγράφει απόλυτα)!Ούτε και την οργάνωση έχω καταφέρει να έχω κάνοντας τις καθημέρινές μου εργασίες.Θαυμάζω όλες εκείνες τις γυναίκες και μάνες που τα έχουν καταφέρει σε όλα αυτά..
    Πάντως σε εμένα,δεν ξέρω αν ισχύει και σε άλλες,παίζει πολύ μεγάλο ρόλο και η ψυχική διάθεση.Δηλαδή αν είμαι πολύ στενοχωρημένη κάποια φορά,δεν έχω τη διάθεση-όρεξη να κάνω πολλά!Από την άλλη,αν είμαι πιεσμένη από το χρόνο ή τις υποχρεώσεις,λειτουργώ καλύτερα!!!
    Πάντως έχεις δίκιο και σε αυτά που λες για την ευχή.Όχι μόνο βοηθάει πολύ,αλλά φευγει το αγχος και δεν καταλαβαίνει κανείς για πότε περνάει ο χρόνος έχοντας τελειώσει όλες τις δουλειές!!
    να είσαι καλά,οι αναρτήσεις σου με βοηθούν πολύ να συνειδητοποιήσω κάποια πράγματα και να ταθέσω κάποτε σε εφαρμογή..
    φιλάκια…

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Δεκ. 11, 2015 @ 09:40:06

      Προσπαθούμε , Ελευθερία μου… διαρκής αγώνας, με την ενδυνάμωση του Θεού.

      Το καταλαβαίνω αυτό με την ψυχική διάθεση- ισχύει και για εμένα. Αν όμως “πιέσω” λίγο τον εαυτό μου και αρχίσω να κινούμαι (ως εργασιοθεραπεία), βλέπω πως με βοηθάει.

      να είσαιπάντα καλά, χαίρομαι που τα λέμε!

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

Ἀπαντῆστε

