“Γράμματα σπουδάματα, του Θεού (;) τα πράγματα…” ;;;

.

.

Μέρες τώρα, καθώς αρχίζει μια νέα σχολική χρονιά, μια αγωνία και μια σκέψη  διακατέχει και πάλι το μυαλό και την ψυχή μου:

Ποια “γράμματα” μαθαίνουν τα παιδιά μας στα σχολεία;… (και εννοώ τα όσα προωθούνται από τα σχολικά βιβλία…).Είναι, άραγε, “γράμματα του Θεού”;;;

Μια απλή σύγκριση με τα παλιά αναγνωστικά αρκεί να καταλάβουμε την μεγάλη αλλαγή… Τι κρίμα, γιατί όλα εκείνα να θεωρούνται οπισδοδρομικά, παλιά, ξεπερασμένα και κάθε τι “νέο”,αμφιβόλου αξίας και ηθικής,  να προσπαθούν να το επιβάλουν στις αθώες ψυχούλες… 

.

(Δυστυχώς, με τον τρόπο τους κάποιοι έχουν καταφέρει να μάς κάνουν να φοβόμαστε να μιλήσουμε για Ορθόδοξη Πίστη και για Ελλάδα, γιατί θα παρεξηγηθούμε ως οπισδοδρομικοί και φονταμενταλιστές… αλλά θα μιλήσω και θα πω τι νιώθω, γιατί βιώνουμε ρατσισμό από την αντίθετη πλευρά- και ο νοών νοείτω…Και όποιος σέβεται την διαφορετικότητα, ας σεβαστεί και τις δικές μου απόψεις).

.

.

Ας δούμε με ψύχραιμο μάτι τα νέα σχολικά βιβλία, σε σύγκριση με τα παλιότερα: 

Έννοιες όπως Ελληνισμός και Ορθοδοξία απουσιάζουν σχεδόν παντελώς σήμερα από τα σχολικά βιβλία ή παρουσιάζονται με  αλλοιωμένο τρόπο.

Η Πίστη, το Έθνος, η Οικογένεια είναι λέξεις που σπανίως αναφέρονται στα σύγχρονα νεοταξίτικα βιβλία.

Αντιθέτως, υπάρχουν αρκετές  αναφορές σε διεστραμμένες διαφορετικότητες, σε πολυπολιτισμικά στοιχεία, σε  ξενόφερτα έθιμα και σε έναν τρόπο ζωής από τον οποίο απουσιάζει η φιλοπατρία, τα υψηλά ιδανικά και η Ορθοδοξία.

Αναφορές στα ελληνικά έθιμα και σε οτιδήποτε ελληνικό ή χριστιανικό θεωρείται οπισθοδρομικό και συντηρητικό.

Αντίθετα,  προοδευτικά θεωρούνται όλα τα ξενόφερτα έθιμα και τρόπος ζωής, και οι παγκόσμιες εντολές της Νέας Τάξης για διαφορετικότητες, αντιρατσισμούς, πολυπολιτισμικότητες…

(Για ήρωες της Πίστης και της Πατρίδας… ούτε λόγος! Ποια πρότυπα δίνουν στα παιδιά μας ;… τα γνωστά, που μόνο στο καλό δεν τα οδηγούν).

.

.

Εκτός από την κατεστραμμένη ορθογραφία (που έχει σκοπό να απομακρύνει τα παιδιά μας από το να μπορούν να διαβάζουν την αρχαία ελληνική γλώσσα… αλλά και να φτωχύνει την νέα ελληνική από πλήθος νοημάτων) , τα σχολικά βιβλία βρίθουν από κείμενα  εντελώς ανούσια, που λες και απευθύνονται σε άτομα πολύ χαμηλού νοητικού επιπέδου

(ή μήπως τέτοιους τους θέλουν τους ανθρώπους, χωρίς κρίση, χωρίς ενδιαφέροντα πέρα από τα καθημερινά και τετριμμένα, χαμένους μέσα στο κυνήγι της κάθε μικροαπόλαυσης, βυθισμένους μέσα στο χάος της τεχνολογίας, χωρίς πραγματική επικοινωνία μεταξύ τους, υποχείρια των συμφερόντων κάποιων “μεγάλων” που επιθυμούν να σκλαβώσουν την ανθρωπότητα όλη,  ψυχί και σώματι;;;…)

.

Προβληματισμοί που δεν αρκούν για να βελτιώσουμε την κατάσταση… Κρίνονται ωστόσο αναγκαίοι, γιατί από την συνειδητοποίηση της πραγματικότητας ξεκινά η αρχή για την αντί- δρασή μας, η οποία δεν πρέπει να μένει μόνο σε επίπεδο διαμαρτυριών.

Το σημαντικότερο για εμένα είναι να δώσουμε εμείς πραγματική Παιδεία στα παιδιά μας , μέσα στα σπίτια μας. Να τα κάνουμε Κρυφά Σχολειά… Όσο κι αν φαίνεται δύσκολο, είναι τόσο σημαντικό και θα αποδώσουμε λόγο γι αυτό …

Εύκολο να κατηγορούμε το σκοτάδι, ας μην μείνουμε όμως σ΄αυτό. Ας ανάψουμε ένα “κεράκι”, η φλόγα του να διώξει λίγο την καταχνιά, να φωτίσει πρώτα εμάς και μετά τις ψυχούλες των παιδιών μας.

.

.

Θα επανέλθω, όμως, πρώτα ο Θεός, με τρόπους που σκέφτομαι και πιστεύω πως μπορούν να συμβάλουν σε αυτή την κατεύθυνση . Δόξα τω Θεώ, ανάλογο υλικό υπάρχει, θέληση χρειάζεται και οργάνωση.  Δόξα τω Θεώ, υπάρχουν και άξιοι εκπαιδευτικοί και  κινήσεις από την Εκκλησία και Ορθόδοξους συλλόγους, που προσφέρουν πολλά στα παιδιά.

Αξίζει κάθε κόπο, για το καλό των παιδιών μας και για το καλό όλων μας. Στο μέλλον θα φανούν οι καρποί από τον σπόρο που θα σπείρουμε σήμερα στις ψυχές τους…Και ας είναι οι καρποί αυτοί αγαθοί, για ένα καλύτερο μέλλον της Πατρίδας μας και του κόσμου όλου, για ένα μέλλον κοντά στο Θεό και στις αξίες της Φυλής μας. 

Έκαστος εφ ω ετάχθη, ας εργαστεί και αναλόγως θα κριθεί.

.

Καλή δύναμη να έχουμε, καλή φώτιση…

με την αγάπη μου,

Αλεξία

.

οι εικόνες από τα παλιά αναγνωστικά και αφορμή για κάποιες σκέψεις από εδώ

 

 

Advertisements

11 Σχόλια (+add yours?)

  1. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
    Σεπ. 15, 2016 @ 17:07:56

    Αχ Αλεξια μου ποσο με απασχολει το θεμα που εθιξες!!Διαβασα και προσφατα το βιβλιο του Δημητρη Νατσιου για τα σχολικα βιβλια και τη διαστρεβλωση και παραποιηση της πραγματικοτητας που παρουσιαζουν και τρομαξα…Κριμα!!!
    Πολυ σημαντικο ρολο εχει ο δασκαλος και η σταση του απεναντι σε αυτα τα θεματα.Και φυσικα η οικογενεια…που πρεπει να γινει το “κρυφο σχολειο” της εποχης μας!

    Ἄρεσε στοὺς 2 ἄνθρωποι

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Σεπ. 15, 2016 @ 21:54:18

      Είναι όντως πολύ κρίμα…

      Μου βγήκε μια ένταση και όλη η θλίψη μου σ΄αυτό το κείμενο, γατί βλέπω κάθε χρονιά πηγαίνουμε από το καλό στο χειρότερο, όχι μόνο στα βιβλία , αλλά και με όλες τις μεταρρυθμίσεις που προωθούνται στο χώρο της παιδείας μας.

      Ο Θεός βοηθός, αλλά και εμείς τον αγώνα μας.

      Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

      Ἀπάντηση

  2. Μέλια
    Σεπ. 15, 2016 @ 23:14:46

    Το μόνο σίγουρο Αλεξία μου είναι ότι τα παιδιά μας δεν μαθαίνουν γράμματα από αυτά τα βιβλία που προωθούν οι άσχετοι.
    Γιατί από αυτά τα βιβλία λείπουν σελίδες της ιστορίας μας, θέλουν τα παιδιά μας να μη μάθουν τους ένδοξους αγώνες των προγόνων τους, και όταν μεγαλώσουν να βλέπουν την Γαλανόλευκη χωρίς να ριγούν από συγκίνηση και υπερηφάνεια.
    Το μάθημα των Θρησκευτικών σε λίγο θα είναι παραπανίσιο μάθημα για τον μαθητή.
    Ας κάνουμε τα σπίτια μας “κρυφά σχολειά” πόσα παιδιά πηγαίνουν στο Κατηχητικό; και αυτό είναι ευθύνη των γονιών.
    Για την Πατρίδα, την Πίστη και τα παιδιά μας πρέπει να έχουμε εμείς τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο και όχι αυτοί.
    Στο χέρι μας είναι αξίζει να το προσπαθήσουμε!

    Υπάρχουν δάσκαλοι που δόξα τω Θεώ κάνουν λειτούργημα και δίνουν τον αγώνα τους αλλά υπάρχουν και αδιάφοροι δάσκαλοι που βάζουν πάνω απ’ όλα τον συνδικαλισμό και τις απεργίες εις βάρος των παιδιών.

    Εξαιρετικό κείμενο Αλεξία μου:

    την αγάπη μου…

    Ἄρεσε στοὺς 2 ἄνθρωποι

    Ἀπάντηση

  3. Ελευθερία
    Σεπ. 16, 2016 @ 09:32:56

    Άθεα γράμματα δίνουν στα παιδιά μας δυστυχώς!
    Ας δώσουμε λοιπόν εμείς οι γονείς ό,τι δεν μπορούν και δε θέλουν εκείνοι..ας τους “δωσουμε” Θεό,αρχές,αγάπη στην πατρίδα,ελπίδα,’ο,τι καλύτερο μπορούμε..
    την αγάπη μου Αλεξία μου

    Ἄρεσε στοὺς 2 ἄνθρωποι

    Ἀπάντηση

  4. momyof6
    Σεπ. 18, 2016 @ 12:47:49

    Φίλες μου αγαπημένες
    Σας ευχαριστώ θερμά για τα σχόλιά σας.
    Είναι πολύ παρήγορο να βρίσκεις ανθρώπους με κοινούς προβληματισμούς,που να αγωνίζονται τον ίδιο αγώνα…

    “Όσοι απομείναμε πιστοί στο γάλα (της παράδοσης) που βυζάξαμε…” έγραφε ο Φώτης Κόντογλου τότε.
    Τι θα έγραφε σήμερα; …
    Με τι ασχολούμαστε οι μάνες -οι γονείς του σήμερα στην κατακαημένη την Πατρίδα μας;…

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  5. fangri1523
    Σεπ. 20, 2016 @ 13:03:14

    Πόσο χαίρομαι που σκέφτονται πολλές μανούλες όπως εγώ (αν και ποτέ δεν ένιωσα οπισθοδρομική κι ας με κοροιδεύουν ως τέτοια τα μεγάλα παιδιά μου, κάτι μάλλον έκανα λάθος στη διαπαιδαγώγησή τους…)!Ο Δημήτρης Νατσιός είναι παράδειγμα σπάνιο εκπαιδευτικού, έχω διαβάσει διάφορα άρθρα του, μακάρι να έβρισκε μιμητές η προσπάθειά του.Αλεξία, θα περιμένω επόμενες αναρτήσεις με το τι μπορούμε εμείς ως μανούλες να κάνουμε για τα παιδιά μας γιατί δυστυχώς για Θρησκεία Πατρίδα κι Οικογένεια μόνο από μας θα μάθουν…Τα βιβλία είναι όντως απαράδεκτα κι εγώ έχω παιδιά μόνο δημοτικού και μικρότερα, φαντάζομαι τι ”μαθαίνουν” στο γυμνάσιο-λύκειο!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  6. Emmanouela
    Σεπ. 21, 2016 @ 13:45:09

    Θα ήθελα και γω από τη πλευρά μου να συμμεριστώ τις απόψεις που τέθηκαν. Ας βγάλουμε λιγάκι την Ορθοδοξία στην άκρη και ας εστιάσουμε στην Ελλάδα που υποτίθεται ότι η νέα πολιτική ηγεσία σέβεται και αγαπά. Ας βγάλουμε και αυτό στην άκρη και ας εστιάσουμε ξεκάθαρα στην επιστήμη των Θετικών και Θεωρητικών επιστημών. Τι λεξιλόγιο μαθαίνουν τα παιδιά; Το σόι αφομίωση και επεξεργασίας των γνώσεων μπορούν να κάνουν όταν ήδη από τη τρίτη με τετάρτη δημοτικού μαθαίνουν κλάσματα; Γενικοτερα διαπιστωνω-αν και δεν ειμαι ουτε γονεας ουτε εκπαιδευτικος-οτι υπαρχει εκπαιδευση μονο οχι Παιδεια. Σκοπος του σχολειου ειναι να παραγει εργατικο δυναμικο και οχι πολιτες. Οσον αφορα τους γονεις ειναι αναγκασμενοι πλεον να λειπουν λογω εργασιας με συνεπεια οι ισορροπιες να διαταρασσονται- κατα τη γνωμη μου εσκεμμενα εχει γινει αυτο. Και ενταξει λειπουν οι γονεις, ας προωθησουν ομως το Κατηχητικο που πολυ σωστα θιχτηκε. Εγω κανω 5 χρονια τωρα κατηχητικο και υποφερω κυριολεκτικα απο τα λιγα παιδια που ερχονται και απο αυτα στο σπιτι τους ουτε τα μισα δεν εφορμοζονται απο οσα λεμε στην ομαδα μας. Ειναι ντροπη να υποβαθμιζεται ετσι και το σχολειο και το κατηχητικο που καποιοι λιγοι ανθρωποι φτυνουν αιμα για να κανουν το καθηκον τους οσο καλυτερα γινεται. Συγνωμη για την ενταση αλλα δεν παει αλλο….

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  7. Εἰδοποίηση σύνδεσης: Για την αγάπη των παιδιών για την πατρίδα -για το σχολείο, τα αρχαία ελληνικά και τις ξένες γλώσσες | οικογένεια: μια γωνιά του Παραδείσου
  8. Εἰδοποίηση σύνδεσης: Για μια Ορθόδοξη αγωγή και κατήχηση μέσα στην οικογένεια (μέρος 1ο) | οικογένεια: μια γωνιά του Παραδείσου
  9. ΡΩΜΗΟΣ
    Σεπ. 25, 2016 @ 22:10:37

    Τὸ παρὸν ἀναδημοσιεύθηκε στὸ Ῥωμηῶν Ἐνημέρωση.

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: