.

πρόγραμμα 1

Μια καλή φίλη μας έστειλε αυτό το «πρόγραμμα διακονημάτων» που έχουν φτιάξει στην οικογένειά τους… την ευχαριστώ πολύ και με χαρά το αναρτώ, γιατί το βρήκα πολύ βοηθητικό και στον καταρτισμό του δικού μας προγράμματος.

Όπως βλέπετε, υπάρχουν δουλίτσες για όλα τα μέλη – ακόμα και ο μπαμπάς και η μαμά έχουν την θέση τους σε αυτό το πρόγραμμα και αυτό είναι πολύ όμορφο και διδακτικό.Γιατί τα παιδιά αισθάνονται ότι έχουν όλοι υποχρεώσεις και συνεισφέρουν στις οικιακές εργασίες, και οι μεγάλοι και οι μικροί.

 

Σας δίνω λοιπόν, το πρόγραμμα , ως «εικόνα» αλλά και ως μορφή αρχείου, ώστε ,αν θέλετε , να το «κατεβάσετε» στον  υπολογιστή σας και να το επεξεργαστείτε αναλόγως για την δική σας οικογένεια.

 

(κάνετε κλικ στις εικόνες για μεγένθυνση και για να τις αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας)

 

πρόγραμμα 1

 

.

 

πρόγραμμα 2

 

.

 

Ως αρχείο κειμένου (Word) μπορείτε να το δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο:

Πρόγραμμα διακονημάτων

.

.

 

Στην δική μας οικογένειά λέμε συχνά : «Ο μη εργαζόμενος μηδέ εσθιέτω», με χιουμοριστική διάθεση,  ως παρότρυνση 🙂 Αφού όλοι θέλουν να φάνε, πρέπει και να δουλέψουν!

Κάτι που προσωπικά  αποφεύγω να λέω στα παιδιά είναι: «Έλα να με βοηθήσεις», για να μην δημιουργείται η εντύπωση ότι βοηθά την μαμά- αλλά για να καταλαβαίνει το παιδί ότι κάνει τις δουλίτσες του, γιατί ως ενεργό και υπεύθυνο μέλος τις οικογένειας. Δεν έχει μόνο «δικαιώματα», αλλά έχει και κάποιες ευθύνες και υποχρεώσεις. Και αυτό ενισχύει και την αυτοπεποίθησή του.

.

Μια παλιότερη ανάρτηση, με πίνακες όπου αναφέρονται δουλίτσες κατάλληλες για κάθε ηλικία των παιδιών:

Δουλειές του σπιτιού: Πώς μπορούν τα παιδιά να βοηθήσουν και τι να κάνουν

.

.

Με την αγάπη μου

Αλεξία

11 σκέψεις σχετικά με το “Πρόγραμμα με τις δουλειές του σπιτιού… για όλη την οικογένεια

    1. Και εμένα μου άρεσε πολύ ο τίτλος που έδωσε η φίλη μας:
      «διακονήματα», όπως λένε τις δουλειές στα μοναστήρια! σε αυτές τις μικρές, οργανωμένες κοινωνίες.

      Όσο μεγαλώνουν τα παιδιά, είναι πιο εύκολα να οργανωθεί και να τηρηθεί ενα πρόγραμμα.
      Εμείς πλέον βάλαμε στο «παιχνίδι» και τα μικρότερα, να μην μείνουν απ΄έξω 🙂

      Μου αρέσει!

  1. Όποιος θέλει να είναι πρώτος (στον Παράδεισο) ας είναι διάκονος σε όλους!
    Πόσο όμορφο!
    Μία φράση γεμάτη θησαυρούς!

    Δεν ξέρω γιατί Αλεξία μου ,αλλά εμένα αυτή η ανάρτηση με συγκίνησε…
    την αγάπη μου…

    Αρέσει σε 2 άτομα

    1. Νομίζω πως σε συγκίνησε , Μέλια μου, γιατί μέσα σε αυτό το πρόγραμμα- που είναι πραγματικό και εφαρμόζεται σε μια οικογένεια με πολλά πολλά παιδάκια- βρίσκει πλήρη εφαρμογή και αυτός ο λόγος…

      την αγάπη μου…

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.