11

.

«Τα παλιά χρόνια έκαναν γλυκό του κουταλιού σχεδόν με τα «πάντα», έτσι μου είπε μια αγαπημένη φίλη και συν- blogger, η Μέλια, που έχει το αγαπημένο ιστολόγιο: «Το Σπιτάκι της Μέλιας».

Και μου πρότεινε, μετά το γλυκό τριαντάφυλλο (δείτε την συνταγή ΕΔΩ), να φτιάξω και γλυκό γιασεμί.

Μια αναζήτηση στο διαδίκτυο δεν απέδωσε… αλλά η φίλη μου , ως έμπειρη νοικοκυρά, μου έδωσε την συνταγή της γιαγιάς της. Και μιας που δεν υπάρχει στο διαδίκτυο, σκέφτηκα να την ανεβάσω, μαζί με την συνταγή για λικέρ γιασεμί.

Τότε τα περισσότερα υλικά στις συνταγές τα έβαζαν «με το μάτι», δεν τα ζύγιζαν, αλλά τα μετρούσαν με μέτρο συνήθως ένα νεροπότηρο.

 .

Το μυστικό του; τα άνθη τα μαζεύουμε το βράδυ, για να είναι πιο έντονο το άρωμά τους- και τα φτιάχνουμε σύντομα γλυκό.

Η συλλογή των λουλουδιών θέλει λίγη υπομονή- αλλά νομίζω πως αξίζει τον κόπο. Μάζεψα μόνο τα πέταλα, χωρίς την βάση του λουλουδιού, από τον φόβο μήπως «πικρίζει».

Το αποτέλεσμα; σε εμένα άρεσε, στους υπόλοιπους φάνηκε λίγο έντονο το άρωμα, προτιμούν σίγουρα το γλυκό τριαντάφυλλο! προτιμήσεις είναι αυτές!

Σας δίνω λοιπόν, την συνταγή για το γλυκό γιασεμί, αλλά και το λικέρ- το οποίο δεν έφτιαξα ακόμα,αλλά ευελπιστώ ότι θα τα καταφέρω! μιας και η ανθοφορία του γιασεμιού διαρκεί πολύ.

.

2

.

Τα υλικά:

100 γρ πέταλα από γιασεμί 

200 γρ νερό

500 γρ ζάχαρη

μισό λεμόνι (η φλούδα και ο χυμός)

.

1. Μαζεύουμε μόνο τα πέταλα από το γιασεμί, τα βάζουμε σε μια λεκάνη με νερό, τα βυθίζουμε για να πλυθούν, τα βγάζουμε και τα στραγγίζουμε σε τρυπητό.

2. Βράζουμε σε δυνατή φωτιά το νερό με την ζάχαρη για 1 λεπτό

3. Προσθέτουμε τα πέταλα και συνεχίζουμε το βράσιμο για άλλα 6 λεπτά- δοκιμάζουμε και, αν μας φανούν λίγο σκληρά , τα αφήνουμε για άλλα 2 λεπτά. Η φλούδα λεμονιού, και ο χυμός,  που προσθέτουμε στο βράσιμο, βοηθάει να μην ζαχαρώσει το σιρόπι- συμβουλή ζαχαροπλάστη.

Για να είμαστε σίγουροι ότι έδεσε το σιρόπι: παίρνουμε με ένα κουτάλι λίγο σιρόπι και στάζουμε σε ένα πιατάκι λίγες σταγόνες. Φυσάμε για να κρυώσει και, αν σχηματίζει “μπιλίτσες”, δηλ. δεν απλώνει, είναι έτοιμο.

4. Όταν κρυώσει το γλυκό, το βάζουμε σε καθαρά βαζάκια.

Αν τυχόν ζαχαρώσει, μην ανησυχείτε, υπάρχει λύση! απλώς το βράζουμε ξανά με ελάχιστο νερό και λίγο χυμό λεμονιού.

.

Λικέρ γιασεμί από την Μέλια:

η αναλογία είναι (μισή δόση αλλά βγαίνει αρκετό):
.
1 ποτήρι άνθη γιασεμιού 
1 ποτήρι ζάχαρη
λίγο χυμό λεμόνι
 1/2 λίτρο ρακή
.
Βάζω όλα τα υλικά μαζί σε ένα βάζο περίπου για 1 μήνα  σε σκοτεινό μέρος.
 Και μετά ΑΝ χρειαστεί (επειδή είναι θέμα γούστου στη γεύση) ή ρίχνω λίγη ρακή ή φτιάχνω ένα απλό σιρόπι.

.

1

.

Καλή επιτυχία!

Αλεξία 

Copyrighted.com Registered & Protected</p>
<p>AAFC-XBWF-3ST8-YFEJ

8 σκέψεις σχετικά με το “ΓΙΑΣΕΜΙ: συνταγή για γλυκό του κουταλιού και λικέρ

  1. Υπέροχη ιδέα να διασπείρεται ότι καλό ακούτε, διαβάζετε και γνωρίζετε. Αγάπη είναι και αυτό! Να είστε πάντα καλά με όλη την μικρή και την μεγάλη οικογένεια!

    Μου αρέσει!

    1. Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια, μου δίνουν δύναμη…
      μικρή η δική μας προσπάθεια, μακάρι να ευλογείται από τον Θεό.

      Να είστε και εσείς καλά και σας ευχαριστώ για την επίσκεψη.

      Μου αρέσει!

  2. Καλόπιοτο!!!

    Ένα λικέρ που πραγματικά αξίζει να τον κόπο να το φτιάξεις είναι το «λικέρ της υπομονής» που γίνεται με κουκούτσια από ροδάκινα και βερίκοκα…

    Καλή σου μέρα Αλεξία μου!
    Την αγάπη μου..

    https://oikohouse.wordpress.com/2012/06/12/το-λικερ-τησ-υπομονησ/

    Μου αρέσει!

    1. Σίγουρα θα αξίζει αυτό το λικέρ της υπομονής!

      όταν «βγουν» αυτά τα φρούτα, θα σε ρωτήσω πώς μαζεύουμε τα κουκούτσια- γιατί πέρσι δεν τα διατήρησα σωστά, ξεράθηκαν και μούχλιασαν

      σε ευχαριστώ πολύ, Μέλια μου

      την αγάπη μου

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.