glyko3

.

Η τριανταφυλλιά μας η εκατόφυλλη, η μαγιάτικη, η πολυαγαπημένη μου, άνθισε πριν λίγες μέρες! (φωτο ΕΔΩ) .

Και αφού χαρήκαμε την ανθοφορία της και το άρωμά της, είπα ότι μπορώ πλέον να φτιάξω και το γλυκό κουταλιού από τα άνθη της. Πολύ απλή η συνταγή, δεν με κούρασε καθόλου και χαίρομαι που πέτυχε.

Μετά από χρόνια δοκιμές, έχω καταλήξει σε μια  συνταγή, που δεν περιέχει κιτρικό οξύ (ξινό) ώστε να μην καταστρέφονται τα πολύτιμα στοιχεία που μας δίνει το τριαντάφυλλο και είναι πολύ ωφέλιμα για τον οργανισμό μας. Ναι, εκτός από υπέροχο, το γλυκό τριαντάφυλλο έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες.

.

Σας δίνω, λοιπόν,  την συνταγή :

100 γρ πέταλα από τριαντάφυλλα μαγιάτικα εκατόφυλλα

200 γρ νερό

500 γρ ζάχαρη

μισό λεμόνι (η φλούδα και ο χυμός)

.

1. Αφαιρούμε τα πέταλα από τα τριαντάφυλλα, τα βάζουμε σε μια λεκάνη με νερό, τα βυθίζουμε για να πλυθούν, τα βγάζουμε και τα στραγγίζουμε σε τρυπητό.

2. Βράζουμε σε δυνατή φωτιά το νερό με την ζάχαρη για 1 λεπτό

3. Προσθέτουμε τα πέταλα και συνεχίζουμε το βράσιμο για άλλα 6 λεπτά- δοκιμάζουμε και, αν μας φανούν λίγο σκληρά τα φύλλα, τα αφήνουμε για άλλα 2 λεπτά. Το κομμένο λεμόνι, που προσθέτουμε στο βράσιμο, βοηθάει να μην ζαχαρώσει το σιρόπι- συμβουλή ζαχαροπλάστη.

Για να είμαστε σίγουροι ότι έδεσε το σιρόπι: παίρνουμε με ένα κουτάλι λίγο σιρόπι και στάζουμε σε ένα πιατάκι λίγες σταγόνες. Φυσάμε για να κρυώσει και, αν σχηματίζει «μπιλίτσες», δηλ. δεν απλώνει, είναι έτοιμο.

4. Όταν κρυώσει το γλυκό, το βάζουμε σε καθαρά βαζάκια.

.

glyko2

.

Πού θα βρούμε τριαντάφυλλα για γλυκό; είναι λίγο δύσκολο σε κατοικημένη περιοχή, γιατί είναι επιβαρυμένα με μόλυβδο και μολυσμένα από την ρύπανση. Εκτός αν μπορούμε να καλλιεργήσουμε μια τριανταφυλλιά στο μπαλκόνι μας, κάνουμε μια βόλτα στην εξοχή και αναζητούμε τριαντάφυλλα τώρα που η ανθοφορία είναι στα φόρτε της-.

Λένε ότι όλα τα τριαντάφυλλα γίνονται γλυκό του κουταλιού και όλο τον χρόνο...και όντως… η γειτόνισσά μου φτιάχνει και έχω δοκιμάσει να φτιάξω και εγώ. Δεν είναι το ίδιο με το εκατόφυλλο, αλλά είναι πολύ καλύτερο από τα γλυκά του εμπορίου.Προσέξτε μόνο αυτά με το πολύ έντονο χρώμα και άρωμα, γιατί μπορεί να πικρίζουν- την έχω πάθει!(μπορούμε να ζεματίσουμε λίγα πέταλα και να τα δοκιμάσουμε). Καλό είναι να αφαιρούμε το λευκό μέρος στη βάση με ένα ψαλιδάκι.

.

Απολαύστε το γλυκό τριαντάφυλλο στο κλασικό πιατάκι ή προσθέστε το σαν σιρόπι σε παγωτό βανίλια ή μαστίχα ή σε άλλα γλυκά αντί για τα έτοιμα σιρόπια.

Καλή επιτυχία!

Αλεξία 

glyko1

.

Copyrighted.com Registered & Protected  AAFC-XBWF-3ST8-YFEJ

12 σκέψεις σχετικά με το “Τριαντάφυλλο γλυκό του κουταλιού : μια απλή και εύκολη συνταγή

  1. Αγαπημένο γλυκό Αλεξία μου!

    Είναι από τα γλυκά που δεν προλαβαίνει να ζαχαρώσει…. το τρως και θέλεις κι άλλο!
    Το μυστικό για να «κρατήσουν» το χρώμα τους τα ροδοπέταλα είναι να τα μαζέψουμε πολύ νωρίς το πρωί .
    Η γιαγιά μου έφτιαχνε γλυκό και με άνθη λευκού γιασεμιού.

    Την αγάπη μου.

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Αχ, τι μου κάνεις, Μέλια μου!!!
      μου βάζεις ιδέες, θα περιμένω να ανθίσει το γιασεμί μας- εκτός αν ανθίσει πρώτο το μπουμπουκάκι μας, οπότε ίσως δεν προλάβω 🙂 ❤

      Ναι, θέλει νωρίς νωρίς να μαζευτούν τα άνθη- έστειλα την κορούλα μου και τα μάζεψε πριν φύγει για το σχολείο- και να γίνει αμέσως το γλυκό.

      Και μιας και ανέφερες το ζαχάρωμα: αν τυχόν ζαχαρώσει- γιατί το έχω πάθει- το βράζουμε ξανά για 2-3 λεπτά, προσθέτοντας και λίγο χυμό λεμονιού, και γίνεται μια χαρά.

      την αγάπη μου

      Μου αρέσει!

  2. Γενικά δεν είμαι «φίλος» των γλυκών που δεν περιέχουν σοκολάτα ( κι αυτά δεν τα λιγουρεύομαι ιδιαίτερα….)και ειδικά των γλυκών του «κουταλιού». Νομίζω πως μόνο και μόνο από την μυρωδιά θα το δοκίμαζα το 30φυλλο!!!!!

    Αρέσει σε 1 άτομο

  3. Εγώ από την άλλη, Γιώτα μου, είμαι πολύ γλυκατζού!
    μόνο στην εγκυμοσύνη- ειδικά όταν περιμένω αγοράκι- δεν τα θέλω και πολύ 🙂

    πράγματι όμως, αν σου αρέσει το άρωμα του τριαντάφυλλου, νομίζω πως θα σε ενθουσίαζε και το γλυκό!

    Μου αρέσει!

  4. Αχ υπέροχο γλυκό!Να κάνω μια χαζή ερώτηση;το κομμένο λεμόνι το βάζουμε έτσι ή το στοίβουμε και προσθέτουμε και την φλούδα;Επίσης αμα ηταν εύκολο θα μας γράφατε και την συνταγή για γλυκό γιασεμιού;πρώτη φορά έμαθα οτι υπάρχει τέτοιο γλυκό!Ευχαριστώ πολύ!

    Μου αρέσει!

    1. Καθόλου χαζή ερώτηση!- έπρεπε να το διευκρινίσω:
      το στίβουμε και προσθέτουμε και την φλούδα του, κατά το βράσιμο.

      Για το γλυκό γιασεμί, θα ρωτήσω την φίλη και , αν υπάρχει κάποια συνταγή, θα σας την στείλω

      να είστε καλά!

      Μου αρέσει!

      1. Σύμφωνα με την φίλη μου, οι αναλογίες για το γλυκό γιασεμί είναι ίδιες με το γλυκό τριαντάφυλλο.

        Έκανα σήμερα μια δοκιμή με λίγα άνθη γιασεμιού και μπορώ να πω ότι πέτυχε.
        Βέβαια, το άρωμά του είναι έντονο και, όλοι οι υπόλοιποι, δεν ενθουσιάστηκαν και τόσο. 🙂

        Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.