Σχολική μελέτη παιδιών : δική μου ή δική τους υπόθεση ; …

 

 

Προβληματίζομαι συχνά πάνω στο θέμα της μελέτης των παιδιών στο σπίτι,γιατί κάθενα από τα παιδιά μου έχει τους δικούς του ρυθμούς και θέτει τους δικούς τους όρους, καθώς έχει τις δικές τους “βλέψεις”και στόχους: άλλο αρκείται στο “άριστα”και άλλο στοχεύει στο “άριστα με θαυμαστικό ” (όχι τόσο στην βαθμολογία, όσο στην τελειοποίηση των εργασιών και των γνώσεων που προσλαμβάνει με τη δική του μελέτη.

Προσπαθώ να θυμάμαι αυτό:

“…πρέπει ν’ αφήνεις το παιδί μόνο του να ενδιαφερθεί για την πρόοδό του. Τότε θα πετύχεις”.

(Διαβάστε το, νομίζω πως είναι πολύ βοηθητικό. Αυτό στάθηκε και η αφορμή να γράψω αυτή την ανάρτηση, γιατί το αναζήτησα και πάλι να το διαβάσω. Μεταφέρω εδώ μόνο λίγα λόγια).

 

***

 “…πολλές μητέρες δεν τα καταφέρνουν και δίδουν πολύ αρνητική αγωγή στα παιδιά τους. Μητέρες που κάθονται πάνω απ’ τα παιδιά τους συνεχώς και τα καταπιέζουν, δηλαδή τα υπερπροστατεύουν, απέτυχαν στο έργο τους. Ενώ πρέπει ν’ αφήνεις το παιδί μόνο του να ενδιαφερθεί για την πρόοδό του. Τότε θα πετύχεις. Όταν κάθεσαι συνεχώς από πάνω τους, τα παιδιά αντιδρούν. Αποκτούν νωθρότητα, μαλθακότητα και συνήθως αποτυγχάνουν στη ζωή. Είναι ένα είδος υπερπροστασίας, που αφήνει ανώριμα τα παιδιά.

***

                Πριν από λίγες ημέρες ήλθε απελπισμένη μια μητέρα για τις συνεχείς αποτυχίες του γιου της στις εισιτήριες εξετάσεις για το Πανεπιστήμιο. Άριστος μαθητής στο δημοτικό, άριστος στο γυμνάσιο, άριστος στο λύκειο. Στη συνέχεια αποτυχίες, αδιαφορία του παιδιού, αντιδράσεις περίεργες.

«Εσύ φταίεις, της λέω της μάνας, κι είσαι και μορφωμένη! Τι θα έκανε το παιδί; Πίεση, πίεση, πίεση όλα τα χρόνια, ‘’να είσαι πρώτος, να μη μας ντροπιάσεις, να γίνεις  μεγάλος στην κοινωνία….’’. τώρα εκλώτσησε, δεν θέλει τίποτα. Να σταματήσεις αυτή την καταπίεση και την υπερπροστασία και θα δεις που το παιδί τότε θα ισορροπήσει. Τότε θα προχωρήσει, όταν τ’ αφήσεις ελεύθερο».

***

Αυτά από τον όσιο Πορφύριο…

Συνεχίζω με λίγες δικές μου σκέψεις:

Στα πρώτα χρόνια είναι, συνήθως, αναγκαία η βοήθεια των γονιών στην οργάνωση της μελέτης και του χρόνου, αν και κάποια παιδιά τα καταφέρνουν σχεδόν μόνα τους. Καθώς περνούν τα χρόνια, προσπαθώ να αποχωρώ διακριτικά από κοντά τους, να έρχονται εκείνα για να μου απευθύνουν ερωτήσεις και να λύσουν τυχόν απορίες, και κάνουμε στο τέλος έναν σύντομο έλεγχο.

Αυτά για τα χρόνια του Δημοτικού. Γιατί στα χρόνια του Γυμνασίου, μάλλον ξεχνούμε τι θα πει επίβλεψη και έλεγχος… εκεί φαίνεται τι έχουμε “χτίσει” όλα τα προηγούμενα χρόνια και το παιδί είναι πλέον σε θέση να αναλάβει μόνο του την ευθύνη και τις συνέπειες της όποιας προσπάθειας καταβάλει στο διάβασμα.

Ένα κίνητρο χρειάζεται πάντα για όλους, μια ενθάρυνση,  μια στήριξη

καθώς οι προσευχές μας για “καλή φώτιση” και στα μαθήματα αλλά και σε όλη τους την ζωή.

 

Αλεξάνδρα Χ. Τ.

 

Advertisements

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: