“Εσείς, θα πάτε διακοπές ; … “

(διάφορες σκόρπιες σκέψεις, εν μέσω καλοκαιριού και με αφορμή διάφορες συζητήσεις, είτε σε πραγματικό είτε σε “διαδικτυακό” χρόνο και τόπο…).

sea12

.

Κάποτε, πριν λίγα χρόνια, θεωρούνταν δεδομένο ότι κάθε οικογένεια θα πήγαινε κάπου διακοπές. Σχεδόν όλοι είχαν την οικονομική άνεση να διαθέσουν ένα ποσόν από τον ετήσιο οικονομικό προϋπολογισμό για να βρεθούν κάποιες μέρες κοντα στην θάλασσα ή σε κάποια εξοχή, ώστε να χαλαρώσουν οι γονείς και τα παιδιά και να περάσουν λίγες μερες όλοι μαζί, ξεκούραστες και αναζωογονητικές…

Κάποτε ίσχυαν τα παραπάνω… Σήμερα;…

.

Έχουν αλλάξει αρκετά τα δεδομένα. Δεν χρειάζονται περαιτέρω ανάλυση, όλοι βιώνουμε τις συνέπειες της περιβόητης “κρίσης” μέσα στα σπιτικά μας. Και φυσικό επακόλουθο είναι, μαζί με τις  όλες αλλαγές, να επηρεαστούν και οι διακοπές όλων μας.

.

Από την κλασική ερώτηση:

“Εσείς πού θα πάτε διακοπές;”

φτάσαμε στην ερώτηση:

“Εσείς θα πάτε διακοπές;”  ή “Τι θα κάνετε με διακοπές; “

Είναι μια ερώτηση που συχνά φέρνει την αμηχανία στον ερωτηθέντα και προκαλεί άβολα συναισθήματα… (τι να πεις και τι να δικαιολογήσεις; να αναλύεις στον καθένα την δυσχερή οικονομική σου κατάσταση;)

Και εκεί έξω, τόσο άνετα κυκλοφορούν οι φωτογραφίες και οι αναρτήσεις, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με τις καλοκαιρινές διακοπές των φίλων… Εσύ, όμως, δεν θα πας διακοπές. Δεν μπορείς να προσφέρεις στον εαυτό σου και στην οικογένειά σου αυτή την χαρά…

Κάτι τρυπάει την ψυχή σου… ένας πόνος, μια ζήλια… είναι τόσο ανθρώπινο και δικαιολογημένο…

Μήπως, εμείς, οι “τυχεροί” σε “προκαλούμε” με την ευτυχία μας; Έχουμε αυτό το δικαίωμα;;; (σχετική ανάρτηση ΕΔΩ).

***

Αν είμαι στην αντίπερα όχθη, αυτών που δεν θα πάνε διακοπές, ας προσπαθώ να θυμάμαι ότι η ευτυχία δεν κρύβεται ούτε στα χρήματα, ούτε στα πλούτη ούτε στις διακοπές.

Αν έχω ευγνώμονα διάθεση για όλα όσα έχω (και για τα δύσκολα που δεν έχω…) τότε μπορώ να αφήσω ελεύθερη και ανοιχτή την ψυχή μου να χαρεί κάθε στιγμή της ζωής και να περάσει όμορφες και αξέχαστες διακοπές ακόμα και μέσα στο σπίτι μου.

(Θα μηχανευτώ τρόπους. Εξάλλου τα παιδιά δεν θέλουν πολλά: ηρεμία και καλή διάθεση από τους γονείς, να εφευρίσκουν τρόπους για μικρές αποδράσεις από την καθημερινότητα).

.

Αυτές τις λίγες σκέψεις έχω να μοιραστώ μαζί σας με την ευχή να περάσετε όμορφα το υπόλοιπο καλοκαίρι.

.

με την αγάπη μου,

Αλεξάνδρα Χ. Τ.

 

2 Σχόλια (+add yours?)

  1. Μέλια
    Ἰούλ. 23, 2017 @ 22:02:54

    “Άμα έχεις την υγειά σου και μια μπουκιά ψωμί περνάς καλά και στο σπίτι σου ” μου έλεγε η μητέρα μου.
    (Έχω γίνει κουραστική με τα λόγια της μητέρας μου Αλεξία μου, αλλά μου “βγαίνουν” αυθόρμητα, λες και την ακούω να μου μιλάει…) ,

    την αγάπη μου

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

Ἀπαντῆστε

