Τα καλοκαίρια των παιδικών μου χρόνων…

.

Με τον ερχομό του Ιουνίου, καλωσορίζοντας το Καλοκαίρι, ήρθαν στην μνήμη μου εικόνες από τα καλοκαίρια που περνούσαμε στο ορεινό χωριό μας. Κάθισα και τις κατέγραψα, όσο είναι δυνατόν να μεταφέρω τις αναμνήσεις σε λίγες, άτεχνες γραμμές…

.

forest1

.

Τα καλοκαίρια των παιδικών μου χρόνων είναι χρωματισμένα στη μνήμη της καρδιάς μου

με το πράσινο του δάσους  και το θαλασσί του απέραντου ουρανού.

Αρωματισμένα με άρωμα παράδοσης και πηγαίας πίστης.

.

Η γιαγιά και ο παππούς- φύλακες άγγελοι- παράστεκαν κοντά μας, προλαβαίνοντας τις επιθυμίες και τις ανάγκες μας,αλαφρώνοντας τον κόπο των γονιών μας.

.

Ανεμελιά και ξενοιασιά… τίποτα δεν περιόριζε τον ορίζοντα των ονείρων μας.

Ασφάλεια και σιγουριά… τριγυρνούσαμε  ελεύθεροι, χωρίς φόβο, στα βουνά και στα λαγκάδια.

Παιχνίδι με τα γειτονόπουλα ολημερίς, χωρίς υποχρεώσεις και έγνοιες.

.

Πρωινά με Λειτουργίες στα ξωκκλήσια των λόφων, στο ιστορικό ερειμωμένο Μοναστήρι

και αυγουστιάτικα απογεύματα με την Παράκληση της μεγάλης Μάνας μας.

.

Ο λευκασμένος παπούλης ολοπρόθυμα διακονούσε το ποίμνιό τους, οδοιπορώντας μεγάλες αποστάσεις για να μεταβεί στα χωριουδάκια της ενορίας του.

.

Ξωκκλήσια που πρόσμεναν να ανάψουμε το σβηστό καντηλάκι τους

και προσκυνητάρια που δέχονταν το κεράκι της άδολης ψυχής μας.

.

Περίπατοι σε πυκνά δάση και σκιερά μονοπάτια, όπου μόνιμοι κάτοικοι ήταν ζώα που βλέπαμε μόνο σε βιβλία.

.

Αμάραντα αγριολούλουδα στις πλαγιές και σπάνια άνθη κάτω από τα πυκνά φυλλώματα.

.

Πηγές με γάργαρα, κρυστάλλινα νερά που ξεδιψούσαν τα κοπάδια και οι βοσκοί.

.

Μακρινές οδοιπορίες μέχρι τα ξεχασμένα χωριουδάκια και φιλοξενία ολοπρόθυμη από τους μοναχικούς κατοίκους τους, στα πανηγύρια των αγίων τους.

.

Άνθρωποι απλοί, ανεπιτήδευτοι, ανοιχτόκαρδοι… Μορφές βιβλικές, γεροντικές, γεμάτες με τη σοφία της ζωής.

.

Η γειτονιά και η κοινότητα στην πιο όμορφη εκδοχή τους.Ο ένας νοιάζονταν ειλικρινά για τον άλλο, χωρίς προαπαιτούμενα και χωρίς ζητούμενα. Όλων τα παιδιά ήταν παιδιά του χωριού…

.

Και εμείς, να μην χορταίνουμε την καλοκαιρινή ανάπαυλα, την ζωογόνα “ανάσα” από την χειμωνιάτικη  ζωή στην πόλη.

.

Ζηλευτά χρόνια…

Με λίγα υλικά αγαθά,  χωρίς πολλές ανέσεις, χωρίς τεχνολογικά επιτεύγματα, μακριά από τον “πολιτισμό”,αλλά με την καρδιά γεμάτη με άλλο πλούτο.

.

Τα καλοκαίρια στο χωριό έχουν αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμά τους στην ψυχή μου

και πάντα θα τα νοσταλγώ με λαχτάρα.

Χρόνια που δεν γυρνούν πίσω και εύχομαι ολόψυχα να μπορούσαν να τα ζήσουν και τα παιδιά μας.

.

Αλεξία

.

.

Καλό και ευλογημένο μήνα, καλό καλοκαίρι!

.

.

10 Σχόλια (+add yours?)

  1. Μέλια
    Ἰούν. 01, 2016 @ 21:14:48

    Αχ Αλεξία μου πόσο όμορφο κείμενο!
    Με πήγες χρόνια πίσω, σε χρόνια ανέμελα, χαρούμενα,σε μνήμες που δεν σβήνουν όσα χρόνια κι αν περνούν!
    Μνήμες που αναπολώ και χαμογελώ μονάχη μου…

    Καλό και ευλογημένο μήνα, υγεία, χαρά και γαλήνη στο σπιτικό σου!

    την αγάπη μου….

    Ἄρεσε στοὺς 2 ἄνθρωποι

    Ἀπάντηση

  2. Sofia Kioroglou
    Ἰούν. 01, 2016 @ 21:40:49

    Yπέροχο Αλεξία μου!!!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  3. ΑΓΓΕΛΙΚΗ
    Ἰούν. 02, 2016 @ 15:13:09

    Τι να σου πρωτογράψω Αλεξία μου, δεν ξέρω. Η αναρτησή σου με συγκίνησε όσο δε φαντάζεσαι.Εύχομαι ολόψυχα ενα καλό και ευλογημένο καλοκαίρι για όλους, όσοι μπορούν ας το ζήσουν μοναδικά όπως το περιγράφεις γιατί τίποτα δεν είναι δεδομένο ας μη το ξεχνάμε ποτέ αυτό.πάντα με πολύ αγάπη.

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἰούν. 03, 2016 @ 10:41:43

      Έτσι είναι ,Αγγελική μου…
      τίποτα δεν είναι δεδομένα και όλα θέλουν αγώνα και μόχθο.
      Τα χρόνια αυτά πέρασαν, και μάλλον δεν θα γυρίσουν πίσω.
      Ωστόσο, ‘όσο μπορούμε και για το καλό των παιδιών μας, προσπαθούμε για το καλύτερο.

      Χάρηκα που σε “είδα”!
      καλό καλοκαίρι στην οικογένειά σου!

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  4. Ελευθερία
    Ἰούν. 03, 2016 @ 09:05:37

    Καλό μήνα Αλεξία μου,σε σένα,σε όοοολη την οικογένειά σου και στις καλές φίλες του ιστολογίου σου!
    Αχ τα χρόνια τα παιδικά πώς χαράσσονται έτσι ανεξήτιλα στη μνήμη!Ειδικά όταν οι αναμνήσεις είναι τόσο όμορφες!

    καλό καλοκαιράκι,με την αγαπη μου…

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἰούν. 03, 2016 @ 10:44:10

      Καλό μήνα να έχουμε, Ελευθερία μου!
      υπό την σκέπη της Παναγίας μας.

      η μνήμη μας- ευτυχώς- πολύ συχνά επιλέγει να διατηρεί τις όμορφες αναμνήσεις.

      με την αγάπη μου

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  5. Katerina Konstantinou
    Ἰούν. 06, 2016 @ 16:13:47

    Αλεξία μου λες και είσαι μέσα στο μυαλό μου! Απίστευτα καλοκαίρια με ατελείωτες αναμνήσεις! Να είσαι πάντα καλά!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

Ἀπαντῆστε

