Όταν σηκώνω “σταυρό” μέσα στην οικογένειά μου…

Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως, η Γ’ Κυριακή της Σαρακοστής…

m1

.

Κάποιες φορές αντιπαραβάλουμε τον “σταυρό” που κουβαλάμε με τον Σταυρό του Κυρίου.

Προσωπικά, δεν το τολμώ εύκολα. Δεν μπορώ να χαρακτηρίσω ως “σταυρό”κάποιες δυσκολίες, γιατί δεν ξέρω αν δεν είμαι και εγώ μέρος του προβλήματος,

αν δεν έχω συντελέσει έτσι ώστε να εκδηλωθούν αυτές οι δύσκολες καταστάσεις,

αν δεν συνέβαλα και εγώ σ΄αυτές,

αν οι επιλογές μου δεν έφεραν αυτά τα αποτελέσματα που τώρα βιώνω και τα αποδίδω στην “κακιά μου τύχη” ή τα χαρακτηρίζω ως “δοκιμασίες από το Θεό”…

.

(εύκολο να βγάζω τον εαυτό μου απ΄έξω και να επιρρίπτω ευθύνες μόνο σε άλλους, εγώ η “αλάνθαστη”…)

Μπορεί να “πληρώνω” και παλιά αμαρτήματα, ποιος ξέρει;…

Πάντως να πω ότι κουβαλάω σταυρό, δεν το τολμώ εύκολα  να το πω…

.

Ναι, έχουμε δυσκολίες, έχουμε αγώνα συνεχή, αλλά “σταυρό” κουβαλάμε μόνο αν δεν έχουμε συμβάλει και εμείς σ΄αυτά, αν είμαστε αμέτοχοι σ΄αυτά που συμβαίνουν,

και μόνο αν τον σηκώνουμε συγχωρώντας τους “σταυρωτές” μας, όπως ο Χριστός έπραξε

μόνο αν λέμε το «Πάτερ, άφες αυτοίς· ου γαρ οίδασι τι ποιούσι» (Λκ. 23,34).

όταν πονάμε και πικραινόμαστε, αλλά δεν χάνουμε την Αγάπη

.

Υπάρχουν όντως ώρες που καλούμαστε να σηκώσουμε σταυρό στη ζωή μας, τότε που με υπομονή και καρτερία πρέπει να ανταπεξέλθουμε με δυσχερείς καταστάσεις: προβλήματα υγείας, θάνατοι, οικονομικές και κάθε είδους δυσκολίες κτλ.

Το να ονομάζουμε, όμως, σταυρό, τον”δύσκολο” σύζυγο (που εμείς επιλέξαμε) , το δύστροπο παιδί  (που εμείς μεγαλώσαμε και αναθρέψαμε), τα “δύσκολα” πεθερικά, τους κακούς και επίβουλους συγγενείς… εμείς οι “αλάνθαστοι” …και με την συμπεριφορά μας να υποδαυλίζουμε τις οικογενειακές διαμάχες, και να θεωρούμε ότι σηκώνουμε τον “σταυρό” μας, τότε αυτό δεν είναι απλώς λάθος .

.

***

σκέψεις με αφορμή το κείμενο : Τι είναι και τι δεν είναι σταυρός στην οικογένεια , απ΄όπου αντιγράφω και τις επόμενες παραγράφους:

“Ο Σταυρός μας είναι να μπορέσουμε να ανακαλύψουμε εμείς τι μας συμβαίνει, ο Σταυρός είναι να διορθώσουμε εμείς το χαρακτήρα μας.Τότε αλλάζει το κέντρο βάρους και δεν λέμε “ο Σταυρός μου είναι ο σύντροφός μου”, λέμε “ο Σταυρός μου είμαι εγώ, μ’ αυτά που έχω, τα κουσούρια που έχω”.
.
Οι άγιοι αυτό το φρόνημα είχαν. Οι άγιοι είχαν τη νοοτροπία ότι ζουν μέσα στον παράδεισο και ότι μόνο αυτοί είναι το πρόβλημα, μόνο αυτοί έχουνε πάνω τους αμαρτίες και πάθη. Απέχουμε εμείς απ’ αυτό, αλλά τουλάχιστον ας μην χρησιμοποιούμε τη λέξη Σταυρός σ’ αυτές τις περιπτώσεις. 

.

Εάν δούμε σαν Σταυρό αυτά τα ζητήματα τότε θα ακολουθήσει Ανάσταση οπωσδήποτε και η Ανάσταση μπορεί να μην έχει τη μορφή μιας θεαματικής αλλαγής στο χαρακτήρα ή στις σχέσεις του ζευγαριού, που καμιά φορά την έχει κι αυτή τη μορφή, αλλά μπορεί να είναι αυτή η ήρεμη και διαρκής γλυκιά παρηγοριά και βοήθεια και στήριξη που η χάρη του Θεού στέλνει”.

.

lake1

με την αγάπη μου,
.
12 Σχόλια (+add yours?)

  1. Niki Pap
    Ἀπρ. 03, 2016 @ 13:40:38

    Χαίρομαι που το σχόλιό σου έγιβε αφορμή να σε ανακαλύψω!! Πόσο ωραίο blog. Κρύβει αυτό που λέμε εσωτερική ομορφιά!! Έχω ώρα που διαβάζω και για να πω την αλήθεια ντράπηκα λίγο μιας και ο πατέρας μου αν και είναι ιερέας τόσα που γράφεις εδώ μέσα δεν τα ήξερα, αν και προσπάθησε να μου τα “διδάξει”. Και αν κατλαλαβα καλά έχεις 7 παιδιά! Συγχαρητήρια!! Πραγματικά τις χαίρομαι τέτοιες οικογένειες!!! Ελπίζω να τα λέμε!

    Ἄρεσε στοὺς 2 ἄνθρωποι

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἀπρ. 04, 2016 @ 12:23:14

      Καλωσήρθες, Νίκη μου, στο μπλογκοσπιτάκι μου
      και χαίρομαι πολύ που γνωριστήκαμε”συναντηθήκαμε”!

      τι ευλογία να προέρχεσαι από ιερατική οικογένεια…

      σε ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη και τα ευγενικά σου λόγια.
      Ναι, έχουμε επτά παιδιά, με τη Χάρη του Θεού.
      Ας μάς φωτίζει να τα μεγαλώνουμε στο δρόμου Του…

      Να χαίρεσαι και εσύ την όμορφη οικογένειά σου και θα τα λέμε!

      με την αγάπη μου

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  2. Ελευθερία
    Ἀπρ. 03, 2016 @ 14:06:35

    Κύριέ μου, συγχώρησε τοὺς ἐχθροὺς καὶ τοὺς μισοῦντας ἡμᾶς· συγχώρησον καὶ εὐλόγησον τοὺς καταρωμένους ἡμᾶς.

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  3. Little Box of Luv
    Ἀπρ. 03, 2016 @ 20:16:41

    Μου θυμησες μια ιστορια που ακουσα καποτε: ζητησε καποιος απο τον Θεο να μην του στελνει αλλες δοκιμασιες γιατι δεν αντεχε να κουβαλα τετοιο σταυρο και ηθελε ο ιδιος να διαλεξει τον δικο του “σταυρο”. Ο Θεος τοτε τον πηρε σε ενα δωματιο γεματο ολων των ειδω σταυρους, μεγαλους, μικρους, τεραστιους κτλ. Του ζητησε τοτε να διαλαξει ποιον σταυρο ηθελε να κουβαλησει στη ζωη του και αυτος διαλεξε τον πιο μικρο και τον πιο ελαφρυ! Γυρισε τοτε ο Κυριος και του λεει: “Μα αυτος ειναι ηδη ο σταυρος που κουβαλας στη ζωη σου”!
    Μεγαλο θεμα Αλεξια μου αυτο που εγραψες!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἀπρ. 04, 2016 @ 12:27:53

      Αυτή η ιστορία, Μαρίνα μου,είναι καταποληκτική!
      την είχα συναντήσει (παρόμοια) και σε ένα βιντεάκι, έψαξα και το βρήκα:

      και αυτή:

      πολύ μεγάλο θέμα, όντως…καθένας μόνος του γνωρίζει τι “σταυρό” σηκώνει, έκανα μόνο μια μικρή νύξη από την προσωπική μου πλευρά, με βάση τους προβληματισμούς που μού γεννηθηκαν από το κείμενο που παραθέτω ως σύνδεσμο.

      με την αγάπη μου

      Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

      Ἀπάντηση

  4. Μέλια
    Ἀπρ. 04, 2016 @ 10:50:27

    Είναι επικίνδυνο να επινοούμε σταυρούς ασήκωτους για τον εαυτό μας. Και αυτό δυστυχώς το βλέπουμε γύρω μας.

    Υπάρχουν άνθρωποι που δεν καταλαβαίνουν πόσο βάρος έχουν στους ώμους τους, και πόσο δοκιμάζονται….δοξάζουν τον Μεγαλοδύναμο και λένε “Σ’ ευχαριστώ Θέε μου αντέχω!”

    την αγάπη μου

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἀπρ. 04, 2016 @ 12:29:48

      Αυτοί οι άνθρωποι, που τώρα “σταυρώνονται” καρτερικά, με δοξολογία, ζουν από τώρα τον Παράδεισο… και ας ακούγεται παράξενο…

      να είσαι πάντα καλά, Μέλια μου
      καλή δύναμη στον αγώνα μας

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  5. Ευγενία
    Ἀπρ. 05, 2016 @ 12:25:12

    Εξαιρετικό άρθρο ,καλό υπόλοιπο σαρακοστής με προσπάθεια απο εμάς και φώτιση Θεού.

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  6. Εἰδοποίηση σύνδεσης: Ο Σταυρός ο δικός μας και ο Σταυρός του Χριστού… | οικογένεια: μια γωνιά του Παραδείσου

Ἀπαντῆστε

