Ξε- στόλισμα… όταν σβήνουν τα φώτα των γιορτών, τι μένει;…

.

16 - 1 (3)

 

Πέρασαν οι μέρες οι γιορτινές…

από σήμερα και πάλι στο καθημερινό πρόγραμμα του σχολείου και των καθημερινών δραστηριοτήτων των παιδιών. (έχω μείνει μόνο με τα μικρά στο σπίτι και η αίσθηση είναι λίγο περίεργη μετά από τόσες μέρες πολυκοσμίας ).

Όμορφα περάσαμε… ήρεμα, οικογενειακά, χαρήκαμε ο ένας την παρουσία του άλλου, κάναμε βολτούλες, είδαμε αγαπημένα πρόσωπα. Είχαμε και τις δυσκολίες μας, με αρρώστιες των παιδιών και “πειρασμούς”, αλλά στο σύνολο μένει μια γλυκιά ανάμνηση και από τις φετινές γιορτές.Νιώσαμε το νόημα των Αγίων Ημερών- στο μέτρο του δυνατού-…και αυτό αν κρατήσουμε στην ζωή μας, όλα θα είναι πάντα γιορτινά. Όπως είπε η μικρή μου και με εξέπληξε: “Κάθε Κυριακή είναι Χριστούγεννα, αφού ο Χριστός γεννιέται σε κάθε Θεία Λειτουργία”… Τι άλλο να σχολιάσω εδώ;…

 

 

***

Και πάλι στην καθημερινότητα, λοιπόν, στον αγώνα της κάθε ημέρας για τον επιούσιο άρτο, για την φροντίδα των παιδιών, που αν γίνεις μια φορά μάνα, δεν τελειώνει ποτέ… Είναι όμως αυτό ο αγώνας που δίνει νόημα στην ζωή μου, που αν τον κάνω με διάθεση χαράς, με διάθεση δοξολογική, τότε γίνεται πολύ πιο άνετος και ξεκούραστος (παρά τον σωματικό κόπο… “η ψυχική κούραση είναι αυτή που μένει, η σωματική φεύγει”… , μου είχαν πει κάποτε). Eίναι μεγάλη η αντοχή της μάνας

Θυμάμαι ότι, την τελευταία μέρα πριν τις διακοπές των Χριστουγέννω,καθώς έπαιρνα τα παιδιά από το σχολείο, με πλησίασε μια κυρία για να μου ευχηθεί “Καλές γιορτές” και μου είπε: “Καλή δύναμη, τώρα που θα είναι όλα τα παιδιά στο σπίτι”… Ομολογώ πως δεν μου πολυάρεσε αυτή η κουβέντα… Σκέφτομαι πως, αν νιώθω τα παιδιά ως βάρος, τα ίδια το αισθάνονται αυτό και οι αντιδράσεις τους είναι ανάλογες. Χωρίς να σημαίνει ότι δεν κουράζομαι περισσότερο όταν είναι όλα τα παιδιά στο σπίτι (αυτό είναι η πραγματικότητα)… κι όμως ,θέλω να περνούμε όμορφα όλοι μαζί, να μείνουν αναμνήσεις γλυκές στα παιδιά από μέρες γιορτινές, να μην νιώθουν “βάρος”, αλλά να αισθάνονται πάντα ευπρόσδεκτα…

Από την άλλη, είναι και κάποια παιδιά που το θέλουν το πρόγραμμα, το ζητούν το σχολείο, μετά από κάποιες μέρες διακοπών. Αρχίζουν να βαριούνται στο σπίτι, ειδικά όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα για καθημερινές βόλτες , λόγω καιρού. Δεν το βρίσκω αφύσικο αυτό, αντιθέτως… όλα έχουν τα όριά τους, ακόμα και οι διακοπές 🙂 Η αδράνεια δεν οφελεί κανέναν.

(η φωτό από μια χειμωνιάτικη βόλτα στη θάλασσα- εδώ)

q3

***

Θα αρχίσει σιγά σιγά και το ξεστόλισμα του δέντρου, θα μαζευτούν και τα διακοσμητικά (είναι απλή και λιτή η διακόσμησή μας, και έτσι θα γίνει γρήγορα… )

Παλιότερα ένιωθα μια μικρή μελαγχολία όταν περνούσαν οι γιορτές, όταν το σπίτι έπαιρνε την καθημερινη του μορφή, όταν έχανε την γιορτινή του όψη. Πλέον δεν θέλω να αφήνω αρνητικά συναισθήματα να γεμίζουν την ψυχή μου. Δοξάζω τον Θεό που είμαστε όλοι γεροί,που γιορτάσαμε και φέτος, που έχουμε τόσα αγαθά που άλλοι στερούνται παντελώς… Αν φέρω στο νου μου οικογένειες σε άλλα μέρη του πλανήτη,(αλλά κaι στη δική μας, χειμαζόμενη πατρίδα…) άραγε δεν θα πρέπει να νιώθω ευγνώμων για όλα τα καλά που έχω και για όλα εκείνα (δυσκολίες) που δεν έχω;…

16 - 1 (4)

16 - 2 (2)Και για να μην αφήσω τον εαυτό μου να παρασυρθεί από βαριές σκέψεις, και για να στολίσω κάπως το σπίτι με χαρούμενα χρώματα, έπιασα και έπλεξα λουλούδια με σπάγκο (έχουν μια πολύ ιδιαίτερη , ρουστίκ όψη, πολύ φυσική και ζεστή, κατ’ εμέ).

και έραψα καλύμματα για τις καρέκλες και τα σκαμπώ μας, που τα παιδιά χάρηκαν πολύ (μπορείτε να τα δείτε , μαζί με άλλες δημιουργίες μου, εδώ).

(H δημιουργία με βοηθά  πολύ, γεμίζει τις μέρες τις χειμωνιάτικες που αναγκαστικά πρέπει να παραμείνω “έγκλειστη” , με οφελεί πολλαπλά).

***

Και, όπως έλεγα στην αρχή , πέρασαν οι γιορτές και αρχίζει το ξεστόλισμα, σβήνουν τα φωτάκια, μαζεύονται τα στολίδια. Όλα αυτά είναι επιφανειακά, βοηθητικά για να μπούμε κάπως στο νόημα των ημερών… αλλά δεν γεμίζουν την ψυχή σε βάθος…

Ας κρατήσω , τουλάχιστον, λίγη από την λάμψη της Αγάπης που δεν σβήνει ποτέ… της αληθινής Αγάπης,  που έφερε ο Θεός στη γη, που έγινε άνθρωπος για εμάς, διδάσκοντάς μας την αγάπη  έμπρακτα, στο μέγιστο βαθμό…

Καλή αρχή και πάλι με τα σχολεία των παιδιών, καλή συνέχεια στον χειμώνα μας, καλή χρονιά να έχουμε, με αγάπη, υγεία, δύναμη και χαμόγελα.
.

με την αγάπη μου

Αλεξία

 

22 Σχόλια (+add yours?)

  1. georgia
    Ἰαν. 08, 2016 @ 11:41:43

    kali kai eulogimeni xronia stin oikogeneia sou!panta oi anartiseis sou me gemizoun fws kai dinami giati eilikrina polles fores ayti I melagxolia zitaei stin kardia mou fwlia.me ti dinami tou xristou kai tis panagias ola omws fainontai sto telos apokaidia..na sai kala kai na xairesai tin oikogeneia sou.

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἰαν. 08, 2016 @ 20:55:39

      Γεωργία μου, σε ευχαριστώ!
      καλωσήρθες, μου δίνεις μεγάλη χαρά με την παρουσία σου εδώ μέσα.

      πάντα με τη δύναμη του Χριστού και της Παναγίας μας θα κάνουμε τον αγώνα μας και θα περνούν τα δύσκολα… θα φεύγουν τα “σύννεφα” από την ψυχή μας.

      ό,τι καλύτερο σου εύχομαι για τη νέα χρονιά

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  2. yianna panou
    Ἰαν. 08, 2016 @ 13:24:31

    Υπέροχη κουβέντα είπε η κόρη σου… Εμένα πάλι μου αρέσει η επιστροφή στην καθημερινοτητα και την “καθαρή ” όψη του σπιτιού χωρίς τα στολίδια. Φιλιά πολλά εναν δημιουργικό νέο χρόνο να έχουμε

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἰαν. 08, 2016 @ 20:57:12

      Αχ, τα αθώα παιδιά, πόσες αλήθειες λένε σε “ανύποπτο ” χρόνο…

      Καλή και ευλογημένη χρονιά να έχουμε, Γιάννα μου, ειρήνη, χαρά και ό,τι καλύτερο στις οικογένειές μας.

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  3. eleniplus
    Ἰαν. 08, 2016 @ 14:08:57

    Αγάπη, ελπίδα και υγεία! Αυτά και όχι μονο σου εύχομαι για το 2016 καλή μου Αλεξία. Το post σου μου έφτιαξε τη διάθεση γιατί η αλήθεια είναι πως εξακολουθεί να με πιάνει η μελαγχολία μετά τις γιορτές!

    Φιλιά και καλά ξεκινήματα!
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com/

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἰαν. 08, 2016 @ 20:59:18

      Ελένη μου, σε ευχαριστώ θερμά για τις ευχές!
      ό,τι καλύτερο και στο δικό σου σπιτικό.

      τα τελευταία χρόνια λες και έχει βαρύνει γενικά η ατμόσφαιρα… αλλά θα το παλεύουμε, με ελπίδα και πίστη… και με την προσμονή τα παιδιά μας να ζήσουν σε καλύτερες μέρες.

      φιλιά και την αγάπη μου

      Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

      Ἀπάντηση

  4. mummy's little man
    Ἰαν. 08, 2016 @ 14:39:26

    Να σου πω την αλήθεια και εμένα μου αρέσει η καθημερινότητα μου, η ρουτίνα μου. Αυτό για μένα σημαίνει ότι όλα είναι καλά και έτσι αισθάνομαι πιο ασφαλής. Φτιάχνεις υπέροχα πράγματα και εύχομαι να συνεχίζεις να κάνεις αυτό που σου δίνει χαρά και ικανοποιήση.

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἰαν. 08, 2016 @ 21:00:35

      έτσι είναι τελικά, Αθηνά μου, η σταθερότητα δίνει μια ασφάλεια, που την έχουν ανάγκη και τα παιδιά για να μεγαλώσουν ισορροπημένα…

      σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, μου δινουν χαρά

      Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

      Ἀπάντηση

  5. Tzina Varotsi
    Ἰαν. 08, 2016 @ 15:40:52

    υπέροχη και πολύ εύστοχη παρατήρηση έκανε το κοριτσάκι σου..
    έτσι είναι..
    τα παιδιά που εκκλησιάζονται νιώθουν την παρουσία του Χριστού στην ζωή τους.. να μου την φιλήσεις :))

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  6. CrazyTourists
    Ἰαν. 08, 2016 @ 18:12:12

    Και του χρόνου Αλεξία μου, με υγεία!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  7. Σπυριδούλα
    Ἰαν. 08, 2016 @ 23:37:45

    Καλή σας χρονιά,με υγεία κι αγάπη!Θα σταθώ μόνο σε ένα σημείο..Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας,όταν βλέπεις μια μάνα που δυσανασχετεί,ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΑΙΤΙΑ, με τα ίδια τα παιδιά της καταλαβαίνεις τότε από πού προκύπτουν πολλά προβλήματα συμπεριφοράς τους..Δυστυχώς τα βαριούνται,βαριά λέξη αλλά είναι αλήθεια..Και τα παιδάκια τα αντιλαμβάνονται όλα και αντιδρούν αναλόγως..Καλή δύναμη 🙂

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  8. Δέσποινα
    Ἰαν. 09, 2016 @ 00:29:41

    Αλεξία Καλή Χρονιά! Πάντα με υγεία και αγάπη σου εύχομαι!
    Σου το έχω πει ότι σε θαυμάζω που ξεκλεβεις χρόνο για να δημιουργείς!
    Μπράβο σου!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἰαν. 10, 2016 @ 20:39:58

      Δέσποινα, σε ευχαριστώ πολύ!
      καλή χρονιά και ό,τι καλύτερο και στη δική σου οικογένέια.

      το προσπαθώ, και είναι ανάγκη για εμένα η δημιουργία, από πολλές απόψεις.

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  9. Ελευθερία
    Ἰαν. 09, 2016 @ 10:42:55

    Η κορούλα σου έπιασε όλο το νόημα με μια φράση!Πραγματι τα παιδιά μάς εκπλήσσουν καθημερινά και πόση παρηγοριά μας δίνουν!!!
    Παλιότερα την ένιωθα και εγώ αυτή τη μελαγχολία Αλεξία μου.Τώρα πια λέω δόξα τω Θεώ που το έζησα και αυτό…
    Δόξα τω Θεώ λοιπόν που και εμείς περάσαμε όμορφες και ήρεμες οικογενειακές διακοπές(παρόλο που δεν έλειπε και το τρέξιμο για οικογενειακά θέματα)
    Καλή χρονιά να έχετε Αλεξία μου και καλό υπόλοιπο του χειμώνα και της σχολικής χρονιάς για τα παιδάκια μας…
    φιλάκια..

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἰαν. 10, 2016 @ 20:42:31

      Ελευθερία μου, πολύ χαίρομαι που περάσατε καλά!
      ο καθημερινός αγώνας συχνά δεν σταματά, ούτε και στις γιορτές, για πολλές οικογένειες…
      κάνουμε μια μικρή ανάπαυλα, παίρνουμε κουράγιο και συνεχίζουμε…

      καλή χρονιά να έχουμε!
      με την αγάπη μου

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  10. Μέλια
    Ἰαν. 09, 2016 @ 11:28:15

    Εμείς Αλεξία μου ξεστολίζουμε το σπίτι με “δόσεις” γιατί μας πιάνει μελαγχολία που το σπίτι μας δεν φορά τα “γιορτινά” του.
    Τι να γράψω για τις δημιουργίες σου; Είσαι άξια με ότι “καταπιάνεσαι” ….σε καμαρώνω και σε θαυμάζω!
    Όσο για τα λόγια της κορούλας σου “πως να κρυφτείς απ’ τα παιδιά αφού αυτά τα ξέρουν όλα”!

    Καλή χρονιά να έχουμε, υγεία , αγάπη και ευτυχία σε κάθε σπιτικό!
    την αγάπη μου…

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἰαν. 10, 2016 @ 20:44:51

      και εμείς σε δόσεις ξεστολίζουμε, Μέλια μου!
      τα τελευταία στολίδια, που είναι κάποια αυτοκόλλητα αστεράκαι και νιφάδες στα τζάμια, παραμένουν για κάποιους μήνες,μέχρι το τέλος του χειμώνα- τα χαιρόμαστε και δεν θέλουμε να τα αποχωριστούμε 🙂

      απ΄τα παιδιά δεν μπορείς να κρυφτείς, το διαπιστώνω πολύ συχνά…

      πολλά φιλιά, πολλές ευχές και την αγάπη μου

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  11. Maria Elena
    Ἰαν. 09, 2016 @ 14:58:48

    Όμορφες οι σκέψεις σου γλυκιά μου
    Φιλάκια …

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

Ἀπαντῆστε

