Τα μελομακάρονά μας- εύκολα, γρήγορα και νόστιμα!

 

.μελο

.

Τα μελομακάρονα,αγαπημένο γλυκό των γιορτινών ημερών, τα αγαπούμε πολύ και κάθε χρόνο τα τιμούμε. (η περσινή συνταγή εδώ).

Έτσι και φέτος, παρ΄όλο το τρέξιμο , βρήκαμε λίγο χρόνο και τα φτιάξαμε ήδη με το μικρό μου το ζουζούνι : βάλαμε τις ποδιές μας και πολύ γρήγορα ψήσαμε ένα ταψί, το οποίο πολύ γρήγορα, επίσης , εξαφανίστηκε 🙂

Σίγουρα θα φτιάξουμε πολλές δόσεις μέχρι τα Χριστούγεννα, γιατί ως νηστίσιμα, τα καταναλώνουμε μέχρι το τέλος της νηστείας- μετά αρχίζουμε τα αρτύσιμα γλυκά: πουτίγκες, τσουρέκια, γαλακτομπούρεκο κτλ.

Η συνταγή που δοκίμασα είναι ένας συνδιασμός συνταγών, μιας και ήθελα να περιέχουν σιμιγδάλι, που τα κάνει τραγανά και ζουμερά – πάντα τα ζήλευα όταν τα έτρωγα αλλού, είναι σαν “φοινίκια”. Και αφού πέτυχε η συνταγή αυτή και έχει και την έγκριση της μαμάς μου, έμπειρης μαγείρισσας… σκέφτηκα να κάτσω και να την γράψω, για να την μοιραστώ και μαζί σας:

.

μελο2

.

Τι χρειαζόμαστε:

  • 1 κούπα λάδι όχι γεμάτη (ελαιόλαδο, κατά προτίμηση)
  • 1/4 κούπας ζάχαρη
  • 1 κούπα σιμιγδάλι χοντρό
  • 2 κούπες αλεύρι
  • 1/2 κούπα χυμό πορτοκάλι
  • 2 κ σ ξύσμα πορτοκαλιού (βιολογικού κατά προτίμηση, ή ακέρωτου)
  • 1 κ γ σόδα που θα την διαλύσετε μέσα στον χυμό
  • 1κ γ γεμάτο κανέλα
  • 1/2 κ γ γαρύφαλλο

.

Σιρόπι:

  • 1 κούπα ζάχαρη
  • 1 κούπα νερό
  • 1 ξυλάκι κανέλας (προαιρετικά)
  • λίγες σταγόνες λεμονιού
  • .

?????????????

  1. Χτυπώ το λάδι με τη ζάχαρη, προσθέτω το ξύσμα, τον χυμό με τη σόδα, τα κανελογαρύφαλα και τέλος το σιμιγδάλι και το αλεύρι.
  2. Ζυμώνω ελαφρά όλα τα υλικά μαζί (δεν θέλει πολύ ζύμωμα, γιατί βγάζει το λάδι).
  3. Τα πλάθω και τα ψήνω στους 180 βαθμούς 20 με 25 λεπτά, μέχρι να ροδίσουν.Τα βγάζω από τον φούρνο, δεν τα αφήνω να στεγνώσουν.
  4. Εν τω μεταξύ,όσο ψήνονται,  ετοιμάζω το σιρόπι : Βάζω τα υλικά του σιροπιού και μετρώ 3 λεπτά από την ώρα που αρχίζει το βράσιμο. Κλείνω την φωτιά.
  5. Μόλις τα βγάλω από τον φούρνο, τα ρίχνω ένα ένα μέσα στο ζεστό σιρόπι και γρήγορα τα βγάζω σε πιατέλα. (ρουφούν πολύ εύκολα).
  6. Ρίχνω από πάνω καρύδι τριμμένο, ανακατεμένο με λίγη κανέλα.

.

 

καλή επιτυχία!

με την αγάπη μου,

Αλεξία

.

.μελομακάρονα

.

με την ευκαιρία, να σάς δείξω την σελίδα με τις ποδίτσες που έχω ράψει- για μικρούς και μεγάλους μάγειρες και μαγείρισσες

.

στο facebook:

https://www.facebook.com/Thalassi-handmade-1672089196379692/

και το μπλογκ:

https://thalassihandmade.wordpress.com/

.

23 Σχόλια (+add yours?)

  1. momyof6
    Δεκ. 02, 2015 @ 13:11:40

    Τὸ παρὸν ἀναδημοσιεύθηκε στὸ Θαλασσί handmade.

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

  2. mummy's little man
    Δεκ. 02, 2015 @ 13:26:26

    Είναι τα αγαπημένα μου και πιστεύω πως Χριστούγεννα χωρίς μελομακάρονα δεν υπάρχουν. Θα φτιάξω και εγώ σίγουρα. Μας άνοιξες την όρεξη!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  3. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
    Δεκ. 02, 2015 @ 13:49:15

    Μπραβο Αλεξια και μπραβο και στη πολυτιμη βοηθο!Πολυ ζηλεψα τη διαδικασια και το αποτελεσμα φυσικα!Γραφω το σχολιο και γελαω γιατι ειμαι εγκυος 7 μηνων στο 3ο παιδακι μας και ο αντρας μου ηταν κατηγορηματικος!Μολις αρχισε η σαρακοστη με προειδοποιησε να μην κανω τιποτα σε μελομακαρονα η κουραμπιε και κουραστω.Βεβαια εχθες εφτιαξα τις μπουκιτσες σου με την ελια.Ειναι εν μερει υπακοη!Παντως μπραβο και παλι!Εισαι πολυ αξια.Και τελος, οι δημιουργιες σου στο “θαλασσι” εξαιρετικες!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Δεκ. 04, 2015 @ 22:31:10

      Ω, με το καλό, Παρασκευή μου!!!
      θα γεννηθεί το μωράκι και μετά θα φτιάχνεις ό,τι θέλεις.
      Και εμένα έτσι με έλεγαν μέχρι να γεννήσω- και δίκιο είχαν. 🙂

      Χαίρομαι που σου άρεσαν οι δημιουργίες μου!

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  4. Tzina Varotsi
    Δεκ. 02, 2015 @ 13:57:28

    είναι η συνταγή που φτιάχνω πολλά χρόνια .. και του χρόνου Αλεξία μου :))

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  5. ΑΓΓΕΛΙΚΗ
    Δεκ. 02, 2015 @ 13:59:07

    Οτι και να πω για σένα είναι λίγο!!!Πάντα άξια να΄σαι χρυσό κορίτσι.Τα μελομακαρονά σου τα ζήλεψα αλλά θα τα φτιάξω λίγο πιο μετά γιατί αν αρχίσουμε να τα τρώμε απο τώρα δεν μας βλέπω καλά.Και του χρόνου με υγεία λοιπόν καλοφάγωτα!!
    ΥΓ.Δεν γνώριζα το αλλο σου blog δεν σταματάς να με εκπλήσεις.Χίλια μπράβο.Και όχι δεν είμαι υπερβολική.

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  6. ΑΧΤΙΔΑ
    Δεκ. 02, 2015 @ 16:53:11

    Δεν θέλω να ακούω για μελομακάρονα πια..έφτιαξα τόσα αυτές τις μέρες ( και τώρα έφτιαξα σιρόπι για άλλα) για το μαγαζί της κόρης μου που μου σηκώνεται η τρίχα.Και του χρόνου γλυκό κορίτσι!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  7. sofiatsan7
    Δεκ. 02, 2015 @ 21:40:05

    Μιαμ Μιαμ… Ευτυχώς φέτος θα μας φτιάξει η γιαγιά γιατί αν περιμένουν από μένα… ίσως το καλοκαίρι να βρω λίγο χρόνο!
    Άξια, μπράβο!
    Φιλάκια

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  8. Giota Lim
    Δεκ. 03, 2015 @ 11:39:33

    Εχουμε σχεδόν την ίδια συνταγή!!!! Πεντανόστιμα!!!! Να μαστε καλά και ας παχαίνουμε χαχαχα! Καλές γιορτές να έχουμε.

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  9. Μέλια
    Δεκ. 03, 2015 @ 13:52:27

    Η μητέρα μου τα έτρωγε αμέλωτα καλή της ώρα…

    Και του χρόνου Αλεξία μου να μοσχομυρίσει το σπιτικό σας!
    Πανέμορφες οι ποδίτσες σου κουκλίστικες “γεια στα χέρια σου” πάντα άξια με ότι καταπιάνεσαι!!
    Πολύ ωραίο δώρο οι ποδίτσες “παντός καιρού”, τώρα για τις γιορτές, αλλά και για παιδικά γενέθλια. . χρήσιμες, απαραίτητες θάλεγα

    την αγάπη μου… και ένα φιλί σ’ αυτά τα πανέμορφα χεράκια που πλάθουν μελομακάρονα!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Δεκ. 04, 2015 @ 22:38:35

      Να τα δοκιμάσουμε και αμέλωτα, θα είναι ωραία σαν βούτημα για τον καφέ ή το τσάι.

      Μέλια μου, σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και την αγάπη σου

      θα το δώσω το φιλί ❤

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  10. Ελευθερία
    Δεκ. 03, 2015 @ 15:23:25

    Θα προσπαθήσω να τα φτιάξω Αλεξία μου,να ‘σαι καλά.
    Στο σιρόπι βαζεις και μέλι ή μόνο ζάχαρη;
    τα φιλιά μου…

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Δεκ. 04, 2015 @ 00:14:37

      Ελευθερία μου, στο σιρόπι δεν βάζω μέλι, γιατί διάβασα ότι τα θρεπτικά συστατικά του καταστρέφονται με το βράσιμο.
      Μπορείς να βάλεις λίγο μέλι όταν “χλιαρώσει” το σιρόπι και να το λιώσεις.

      φιλιά πολλά!

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  11. Tzina Varotsi (@TzinaVarotsi)
    Δεκ. 15, 2015 @ 13:12:30

    Έχω συνταγή που φτιάχνω χρόνια τώρα τα μελομακάρονα αλλά φέτος θα δοκιμάσω την δική σου :))

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  12. Tzina Varotsi
    Δεκ. 19, 2015 @ 16:41:13

    επανέρχομαι για να σου πω εντυπώσεις.. τα έφτιαξα λοιπόν (πριν λίγο βγήκαν απ’ τον φούρνο και μελώθηκαν) και έγιναν πολύ γευστικά και πολύ μυρωδάτα! και του χρόνου :))

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

Ἀπαντῆστε

