“Μαμά ,βγάλε με φωτογραφία!”, είπε το δίχρονο…

.

(αντιγράφω από το προσωπικό μου ημερολόγιο, χωρίς τροποποιήσεις…)

fire

.

Έπαθα σοκ όταν ,πριν λίγες μέρες, ο μικρός μου ,την ώρα που παίζαμε μαζί και τον χαιρόμουν,πήρε πόζα,κορδώθηκε και μού είπε:

«Μαμά,βάλε με φία!» (δηλ. βγάλε με φωτογραφία).

.

Η αλήθεια είναι ότι τα μεγαλύτερα αδέλφια του πολύ το χαίρονται και το καμαρώνουν και συχνά πυκνά το φωτογραφίζουν.

Όμως δεν περίμενα ένα παιδάκι που μόλις μιλά,να στήνεται και να ζητά να φωτογραφηθεί…

.

Θυμήθηκα πως,όταν ήμασταν μικρά, για να σταθούμε ακίνητα,μας έλεγαν:”Δες,τώρα θα πετάξει το πουλάκι»….

.

Έχει εισβάλει η τεχνολογία στη ζωή μας.. και το θεωρώ αυτό επικίνδυνο για εμάς και πολύ περισσότερο για τα παιδιά μας…από πολλές απόψεις :ακτινοβολία, καθιστική ζωή,έλλειψη σωματικής προσπάθειας,χάσιμο χρόνου,αδράνεια κ.α.

.

Αλλά κυρίως, μετά από αυτό, τρόμαξα για τον εγωισμό που τους -μου καλλιεργεί,την τάση για προβολή,υπερβολική ενασχόληση με την εξωτερική εμφάνιση,…. δημοσιοποίηση της ζωής μας,για λίγαlikes και views ,εις βάρος της ιδιωτικότητας. …στο βωμό του θεαθήναι και της κοινωνικής καταξίωσης,μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Από τότε…αλλάξανε τα δεδομένα μας στη φωτογράφιση….

.

.

Αλεξία

18 Σχόλια (+add yours?)

  1. eleniplus
    Νοε. 10, 2015 @ 09:53:15

    Δεν είναι άδικος ο προβληματισμός σου, δεν ξέρω τι κάνουν τα δικά σου εφηβάκια, εγώ βλέπω ένα μικρό… χαμο στο facebook από φωτογραφίες 14χρονων, 15χρονων και ούτω καθεξής.
    Από την άλλη πλευρά, φυλακίζεις μια στιγμή, μια έκφραση, μια ανάμνηση. Όπως πάντα, δεν είναι το μέσο, η χρήση του είναι που το κάνει καλό ή όχι τόσο καλό. Αλλά αυτό το ξέρεις ήδη!

    Καλημέρες
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com/

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Νοε. 10, 2015 @ 10:03:02

      “σαν το μαχαίρι και το διαδίκτυο”, μου είχαν πει κάποτε.”ή θα κόψεις το ψωμί, ή θα κόψεις και το χέρι σου μαζί… “Και όσο περνά ο καιρός, το βλέπω όλο και πιο έντονα.

      Τα δικά μου μεγάλα παιδιά δεν έχουν- ακόμα- λογαριασμούς σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρά μόνον επικοινωνία με κάποια συγγενικά πρόσωπα.
      Εν γνώσει τους, όλα αυτά περνούν υπό έλεγχο 🙂 και τα συζητάμε , μέχρι να ενηλικιωθούν.

      Καλημέρα, Ελένη μου!
      σε ευχαριστώ για το σχόλιο

      Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

      Ἀπάντηση

  2. otan stelnei ena paidi
    Νοε. 10, 2015 @ 10:31:41

    Πόσο δίκιο έχεις! Και εγώ έχω τέτοιους προβληματισμούς …και τα εφαρμόζω
    στα παιδιά μου…αλλά από την άλλη βλέπω πως όλο και λιγότερα παιδάκια θα βρίσκουν, που να μεγαλώνουν ανάλογα..και αυτό πάλι με προβληματίζει!

    Ακόμη συνειδητοποιώ, όσο περνάνε τα χρόνια ότι ακόμη και άνθρωποι που θεωρητικά έχουν ένα πνευματικό επίπεδο…καλλιεργούν τον ”εγωισμό” στα
    παιδιά τους..άθελα του ή ηθελημένα δεν θα το κρίνω εγώ…

    Δύσκολο το να μεγαλώνεις ”σωστά” παιδιά…
    αλλά ακόμη πιο δύσκολο να τα μεγαλώνεις σε μια κοινωνία που λίγοι μεγαλώνουν με ανάλογο τρόπο!! και να τα μάθεις να μην τα πειράζει αυτό!!

    Τους λέω συχνά πως ”τα ψόφια ψάρια πάνε με το ρεύμα” ..ίσως τα μικρά να μην καταλαβαίνουν καν..αλλά μεγαλώνοντας θα καταλάβουν!!

    Η Παναγία ας μας φωτίζει ….

    Μου άρεσε η ανάρτηση σου Αλεξία μου!! 🙂
    φιλιά πολλά

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Νοε. 10, 2015 @ 10:42:32

      Σε ευχαριστώ, φίλη μου, γα το σχόλιο- χαίρομαι να μοιραζόμαστε τους προβληματισμούς μας και να επικοινωνούμε.

      Προσπαθώ να μεγαλώσω τα παιδιά μου έτσι που να σέβονται τους συνανθρώπους τους- να γνωρίζουν το σωστό, αλλά να μην κρίνουν τους άλλους. Να ενδιαφέρονται για τη δική τους πρόοδο, για εκείνη έχω και εγώ ευθύνη ως μάνα.

      αλλά και να μην αισθάνονται άβολα να διαφέρουν σε κάποια σημεία από τους άλλους- να ξέρουν γιατί διαφέρουν….θέλει πολλή κουβέντα αυτό, και σεβασμό στο πρόσωπο του παιδιού.
      σε μικρές ηλικίες, που ακόμα δεν έχει κατασταλάξει η προσωπική αντίληψη και στάση για τη ζωή, βοηθά πολύ να έχουν έστω και έναν φίλο που να κινείται στα ίδια πλαίσια.

      ελπίζω να έχω εκφράσει σωστά αυτά που εννοώ.

      καλή συνέχεια!
      η Παναγία μας να μάς φωτίζει και εμάς και τα παιδιά μας

      την αγάπη μου πάντα ❤

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  3. sigrekiannainteriors
    Νοε. 10, 2015 @ 12:05:39

    Καλημέρα Αλεξία μου λατρεύω τις αναρτήσεις σου!
    Έχεις τόσο δίκαιο κι εγώ κρύβω τα κινητά μας ,κλείνω τους υπολογιστές μας γιατί είναι μόλις δύο χρονών… Τώρα σκέφτομαι να πετάξω και την τηλεόραση γιατί θέλει να βλέπει τον Μίκυ όλη μέρα…
    Η Παναγία μας, να μας φωτίζει και να προστατεύει τα παιδιά μας!
    Να είσαι καλά!Φιλιά

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Νοε. 10, 2015 @ 21:13:57

      Άννα μου, αν θέλεις την άποψή μου, πολύ καλά κάνεις!
      Ειδικά σε τέτοια μικρή ηλικία, όλα αυτά δεν προσφέρουν τίποτα στα παιδιά.
      Και, δυστυχώς, “κολλούν” πολύ εύκολα στις οθόνες.
      Σε μεγαλύτερη ηλικία, σιγά σιγά χρειάζεται να εξοικειωθούν με την τεχνολογία, γιατί έχουν πχ εργασίες για το σχολείο, αλλά τότε έχουν και την ανάλογη ωριμότητα.

      Η Παναγιά μαζί μας!

      την αγάπη μου

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  4. ShareYourLikes
    Νοε. 10, 2015 @ 12:23:48

    Καλημέρα Αλεξία μου! Παρ’ όλο που προφανώς έχω πολλούς προβληματισμούς σχετικά με το διαδίκτυο, την τεχνολογία και την εξέλιξή τους, νομίζω ότι το κλειδί είναι η ισσοροπία. Δε χρειάζεται να φοβόμαστε κανένα μέσο, αλλά τον τρόπο που τα αντιλαμβανόμαστε και τα χρησιμοποιούμε. Είναι όλα μέρος των αλλαγών και της εξέλιξης κι εμεις, αισθάνομαι, αυτό που έχουμε να κάνουμε, είναι να προχωράμε με αυτές, αλλά με κριτική σκέψη. Τα παιδιά μας γεννήθηκαν και προϋπήρχαν κινητά, διαδίκτυο και όλα τ άλλα, ενώ εμείς μάθαμε για όλα αυτά μετά την ενηλικίωσή μας, κάποιοι και αρκετά μεγαλύτεροι. Προσωπικά, το βρίσκω πολύ λογικό και αναμενόμενο να ζητήσει ένα 2χρονο να βγει φωτογραφία. Ούτε κακό μου φαίνεται, ούτε θεωρώ ότι αυτό από μόνο του καλλιεργεί εγωισμό, ανάγκη για likes κλπ. Ανοίγεις μεγάλη κουβέντα που δεν εξαντλείται σε μερικές αράδες. Ενδιαφέρουσα η τοποθέτησή σου. 🙂 Καλημέρα.

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Νοε. 10, 2015 @ 21:22:40

      Σοφία μου, καλωσήρθες!
      “Ισορροπία” σε όλα… η λέξη-κλειδί, πράγματι.

      Ας διευκρινίσω, με την ευκαιρία, ότι στην τελευταία παράγραφο αναφερόμουν στην τάση των μεγαλύτερων παιδιών και εφήβων (ακόμα και στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού), να ασχολούνται πολύ χρόνο με το facebook και άλλα μέσα, να καταμετρούν likes κτλ. Αυτό βλέπω από συμμαθητές των μεγαλύτερων παιδιών μου…

      Μεγάλο το θέμα, η συζήτηση βοηθά να δούμε πιο καθαρά κάποια πράγματα, χωρίς φόβο και εμπάθεια… σε ευχαριστώ πολύ για όσα έγραψες!

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  5. Athina
    Νοε. 10, 2015 @ 12:29:41

    Δυστυχώς έτσι είναι Αλεξία μου, αλλά όπως και να το κάνεις είναι πλέον μέρος της καθημερινής μας ζωής. Και για να προστατεύσουμε όσο μπορούμε τα παιδιά μας, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε σαν γονείς είναι να τα ενημερώσουμε για τους κινδύνους που μπορούν να υπάρξουν. Μιλάω βέβαια για τα μεγαλύτερα παιδιά που μπορούν να μας καταλάβουν. Τα μικρότερα τώρα, ότι βλέπουν κάνουν!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Νοε. 10, 2015 @ 21:45:38

      Αθηνά μου, αυτό όντως ισχύει!
      “ό,τι βλέπουν, κάνουν!”
      αλλά βλέπω ότι ισχύει και για τα μεγαλύτερα παιδιά.
      Και πιστεύω πως και εκεί είναι απαραίτητο το καλό παράδειγμα των γονιών, η συζήτηση , αλλά και ο σεβασμός, χωρίς πίεση…

      την αγάπη μου

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  6. Maria Elena
    Νοε. 10, 2015 @ 16:51:37

    Όμορφη ανάρτηση
    Φιλάκια …

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  7. Ελευθερία
    Νοε. 11, 2015 @ 11:17:59

    Καλό είναι να προστατεύουμε όσο μπορούμε τα παιδάκια μας από την υπερβολική χρήση της τεχνολογίας Αλεξία μου.
    Πέρυσι μετα από επιμονή του άνδρα μου,πετάξαμε την τηλεόραση.Τον πρώτο καιρό ήμουν,ντρέπομαι που το λέω αλλά είναι αλήθεια,σαν τους ναρκωμανείς που τους στερούν τη δόση τους!Μετά το πρώτο τρίμηνο συνήλθα.Τώρα πια ούτε θέλω να ξέρω τι γίνεται σ’αυτό το κουτί.
    Πάντως τα παιδιά το δέχτηκαν πολύ πιο εύκολα και δεν τα νοιάζει που δεν υπάρχει tv στο σπίτι.Το μόνο που τους βάζουμε είναι κάποια βίντεο,χριστιανικά κυρίως,αλλά και αυτά όχι κάθε μέρα.
    Όσο μπορούμε οι γονείς ας βοηθούμε τα παιδιά μας να μην έρχονται σε επαφή με όλη αυτή τη βρομιά που υπάρχει εκεί έξω..
    σε φιλώ πολύ…

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Νοε. 12, 2015 @ 08:10:27

      Ελευθερία μου, και στο θέμα της τηλεόρασης συμφωνούμε- και εμείς δεν την έχουμε στο σπίτι μας.
      Γιατί επηρεάζει τόσο πολύ η εικόνα… όλη αυτή η βρωμιά και ασχήμια “καταγράφεται” στις αθώες ψυχούλες… εδώ εμάς επηρεάζει, πόσο μάλλον τα παιδάκια.
      Εξάλλου, δεν μπορούμε αν τα κρατήσουμε σε “γυάλα”, αλλά ό,τι μπορούμε θα το κάνουμε, ειδικά τα πρώτα χρόνια. Σιγά σιγά, καθώς μεγαλώνουν και ωριμάζουν, αποκτούν κριτικό πνεύμα και μπορούν να επιλέξουν και από μόνα τους.
      Και τα δικά μας βλέπουν στον υπολογιστή, πολύ επιλεκτικά και με πρόγραμμα, κάποιες ταινίες και dvd, και παίζουν λίγα παιχνίδια.
      Όταν χρειαστούν κάτι για το σχολείο, ψάχνουμε μαζί- σε ανύποπτο χρόνο, μπορεί να εμφανιστούν στην οθόνη τόσο άσχημες και άγριες εικόνες!- για υτό είμαι δίπλα τους, να εξηγώ και να συζητώ.

      με την αγάπη μου

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  8. Μέλια
    Νοε. 11, 2015 @ 13:41:42

    Αλεξία μου, θα φανώ δυσάρεστη, αλλά είναι η γνώμη μου και δεν την “παίρνω πίσω”

    Ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί πρέπει οι προσωπικές μας στιγμές θα δημοσιοποιούνται.σε αγνώστους στο διαδίκτυο. Και καλά εμείς, το παιδί μας γιατί το εκθέτουμε στα μάτια και στις “ορέξεις ” του καθενός;

    http://www.protothema.gr/technology/article/431598/giati-den-prepei-na-dimosieuete-fotografies-ton-paidion-sas-sto-facebook/

    Για ποιο λόγο; ;αυτές οι στιγμές είναι κατάδικές μας!!. Έχουμε ανεβάσει στο ΦΒ τόσες πληροφορίες για μας, αυτοφακελωνόμαστε ηλεκτρονικά…και μετράμε likes!

    Συγνώμη Αλεξία μου για το βίντεο που έβαλα αλλά νομίζω ότι πρέπει να το δούμε όλοι και όλες!

    Μας έφαγε η υπερβολή … και χάσαμε το μέτρο!

    την αγάπη μου…

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  9. momyof6
    Νοε. 12, 2015 @ 08:15:12

    Μέλια μου, θα πω κάτι:
    αν αγαπάμε τους φίλους μας και μας αγαπούν, δεν φοβόμαστε να πούμε την άποψή μας, γιατί αυτή μπορεί να τους βοηθήσει… έτσι πιστεύω και έτσι προσπαθώ και εγώ να κινούμαι, με αγάπη και διάκριση.

    φιλιά

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

  10. yianna panou
    Νοε. 12, 2015 @ 13:55:48

    Παρότι δεν είμαι καθόλου υπερ της αλογιστης χρήσης του διαδικτύου ιδίως απο τους εφήβους που εχουν ξεφύγει αρκετά, δεν νομίζω πως πρέπει να σε ανησυχεί που το μικρακι ζήτησε φωτογραφία, δεν σημαίνει τίποτα σημαντικό. Συμφωνώ ότι δεν πρέπει να το παρακάνουμε και εμένα μου το δείχνει μόνος του ο Δημήτρης που κάποιες φορές μου ζητάει να μην βγάλω φωτογραφία, και φυσικά το σέβομαι, ή κάποιες φορές τον βλέπω πως μπορεί να αποσυντονιστει και να σταμάτησει αυτό που έκανε και βρήκα χαριτωμένο και έσπευσα να αποθανάτισω. Άλλες φορές το θέλει. Τα πάντα έχουν να κάνουν με όρια και επιλογές. Μεγάλο θέμα άνοιξες, φιλιά πολλά

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Νοε. 12, 2015 @ 18:50:31

      Αυτό που με τρόμαξε, Γιάννα μου, είναι η εξέλιξη που μπορεί να έχει η τακτική της συχνής φωτογράφησης.
      Καθώς μεγαλώνουν τα παιδιά μου και μπαίνουν στην εφηβεία, παρατηρώ αυτό που λες και εσύ: έχουν ξεφύγει οι νέοι…
      Και σκέφτομαι: ένα μικρό που τώρα μαθαίνει να ποζάρει και να ζητά να φωτογραφίζεται… πώς θα είναι μετά από μερικά χρόνια;
      και τι θα του πω τότε, τι όρια να θέσω, όταν εγώ η ίδια το φωτογράφιζα και του μάθαινα την προβολή;…

      μεγάλο θέμα, όντως…

      πολλά φιλιά και την αγάπη μου

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

Ἀπαντῆστε

