Με πίστη… οι δυσκολίες ξεπερνιούνται! (εμπειρίες από την εγκυμοσύνη μου)

baby1

.

Πέρασε ήδη το πρώτο δεκαήμερο από την γέννηση του μωρού μας… και νιώθω την ανάγκη να μοιραστώ μαζί σας κάποιες εμπειρίες μου από τους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης μου, που ομολογουμένως υπήρξε λίγο “ιδιαίτερη”… ωστόσο, “τέλος καλό όλα καλά!”

Kοιτάζω το μωράκι μας, το κρατώ στην αγκαλιά μου, το θηλάζω… και όλα μοιάζουν τόσο μακρινά και ξεχασμένα!… Δόξα τω Θεώ!

Αγγελούδι μου, που εννιά μήνες τώρα σε κουβαλούσα μέσα μου, ήρθες επιτέλους στην αγκαλιά μας και το σπιτικό μας πλημμύρισε ακόμα μαι φορά από ευτυχία και ευλογία.

Και καθώς κοιτάζω το μωράκι μας, αναλογίζομαι και τους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης… δεν ήταν και οι ευκολότεροι. (όπως έγραψα και εδώ, χρωστώ μεγάλη ευγνωμοσύνη πρώτα στο Θεό και μετά στους γιατρούς μου που όλα εξελίχθηκαν ομαλά στον τοκετό και το μωράκι μας γεννήθηκε φυσιολογικά και με ασφάλεια).

Θα μοιραστώ μαζί σας κάποια στοιχεία από την εμπειρία αυτή, γιατί θα ήθελα nα πω πως ακόμα και se ένα μωρό με “δύσκολη” θέση (εγκάρσια ή ισχιακή προβολή) αξίζει να του δοθεί η ευκαιρία να γεννηθεί φυσιολογικά- για δικό του όφελος αλλά και προς όφελος της μητέρας).

.

Να λοιπόν πώς εξελίχθηκε η δική μας περίπτωση:

30η εβδομάδα και η θέση του μωρού στο υπερηχογράφημα   είναι λίγο “αποθαρρυντική”: “ισχιακή προβολή”, δηλώνει ο γιατρός.  (δηλ. αντί να βρίσκεται με το κεφάλι προς τα κάτω, προς την λεκάνη, βρισκόταν με τα πόδια προς τα κάτω) “Δύσκολα τα πράγματα”, σκέφτομαι.

Υπάρχει η δυνατότητα να γεννηθεί φυσιολογικά, με ελάχιστα αυξημένη την πιθανότητα επιπλοκών σε σχέση με την κεφαλική προβολή”, συνεχίζει. Και μας περιγράφει τον τοκετό ενός “ισχιακού” μωρού, που ανέλαβε πριν λίγο καιρό, , όπου οι γονείς, πολύ ψύχραιμοι και παρ΄όλες τις αντιρρήσεις των υπολοίπων συγγενών, επέλεξαν να επιχειρήσουν φυσιολογικό τοκετό, και τα κατάφεραν!- χωρίς κανένα κίνδυνο για την ίδια μητέρα και το μωρό. Είχε κάνει επισκληρίδιο, ήταν σε ετοιμότητα και για καισαρική τομή, αλλά δεν χρειάστηκε. Ο τοκετός εξελίχτηκε πολύ ομαλά, παρ΄όλο που το μωράκι ζύγιζε σχεδόν τέσσερα κιλά!

“Ακόμα και να χρειαστεί να γεννήσεις με καισαρική τομή, δεν είναι απαραίτητο ότι τυχόν επόμενος τοκετός θα γίνει πάλι με καισαρική“, συνεχίζει.

Αυτό το γνωρίζω, καθώς γνωστές μου κοπέλες επέλεξαν τον γιατρό αυτό για να γεννήσουν φυσιολογικά το δεύτερο παιδάκι τους ( και τα επόμενα…) μετά από τον πρώτο τους τοκετό με καισαρική τομή Μάλιστα μια φίλη γέννησε φυσιολογικά μετά από δύο καισαρικές τομές!

Θα περιμένουμε όμως, μπορεί να γυρίσει και να πάρει καλύτερη θέση. Αλλιώς, θα προσπαθήσουμε να το γυρίσουμε εμείς (εξωτερικός μετασχηματισμός”).

Μετά την επίσκεψη αυτή, είχα αρκετή έννοια για την θέση του μωρού.

Παράλληλα, είχα και αρκετές πρόωρες συσπάσεις, που χρειάστηκε να αντιμετωπιστούν με μυοχαλαρωτικά χάπια και ξεκούραση- ευτυχώς δεν κρίθηκε απαραίτητο να καταφύγουμε σε ορμονικά χάπια κατά των συσπάσεων.

Ενώ γνώριζα για τις ασκήσεις που διευκολύνουν ένα μωρό να “πάρει θέση” μέσα στην μήτρα, δεν μου επιτρεπόταν να τις εφαρμόσω εξαιτίας των πρόωρων συσπάσεων… έπρεπε να περάσει όλος ο όγδοος μήνας, για να αποφευχθεί ο κίνδυνο πρόωρου τοκετού. (όπως μου εξήγησε ο γιατρός, οι συσπάσεις και όλη η δυσφορία που ένιωθα οφειλόταν και στην θέση του εμβρύου, του οποίου το βάρος δεν κατανέμονταν αρμονικά μέσα στη μήτρα ).

**********

34η εβδομάδα: το μωράκι επιμένει να είναι “ισχιακό”.

όλο αυτό το διάστημα, προσπαθούσα  να είμαι απλώς ήρεμη και χαλαρή, να “ξεκουράζομαι” για να αποφύγουμε τον κίνδυνο προωρότητας, και να εύχομαι να γυρίσει από μόνο του…

Όσο όμως περνούσαν οι εβδομάδες, η κούραση άρχισε να με καταβάλει, η δυσφορία που ένιωθα ήταν έντονη: μέρα νύχτα είχα συσπάσεις, ενοχλήσεις, πόνους στα πλευρά, δεν βολευόμουν σε καμιά θέση…

Και το μόνο που κατέληξα να παρακαλώ τον Θεό και την Παναγία την Ελευθερώτρια ήταν να γεννηθεί με ασφάλεια- το αν θα “γύριζε” ή όχι, να θα γεννιόταν φυσιολογικά ή όχι, έπαψε κάποια στιγμή να απασχολεί την σκέψη μου… προείχε η ασφάλεια.

*********

37η εβδομάδα: μπήκαμε στον 9ο μήνα! ηρεμήσαμε, μιας που δεν φοβόμαστε πια για τον κίνδυνο πρόωρου τοκετού. Διακόπτω τα χάπια αλλά και συσπάσεις αραιώνουν ( ο 8ος είναι δύσκολος μήνας, το έχω παρατηρήσει και στις άλλες εγκυμοσύνες μου). 

Η θέση του μωρού, όπως φαίνεται στο υπερηχογράφημα, έχει αλλάξει λίγο- τείνει να γίνει εγκάρσια.

Εγκάρσια θέση- ακόμα πιο δύσκολη σε σχέση με την ισχιακή προβολή! αν αρχίσει τοκετός, καταφεύγουν άμεσα σε καισαρική τομή…

Ο γιατρός μας ενημερώνει λεπτομερώς για τις ελάχιστες πιθανότητες επιπλοκών σε περίπτωση “εξωτερικού μετασχηματισμού του εμβρύου“.( η δυνατότητα να δοκιμάσει κανείς να μετατρέψει ένα ισχιακό μωρό σε κεφαλικό, εφαρμόζοντας ελεγχόμενη ώθηση εξωτερικά στην επιφάνεια της κοιλιάς. Αυτό καλείται εξωτερικός μετασχηματισμός και είναι αρκετά δημοφιλής σε πολλές χώρες του εξωτερικού, όπως η Αγγλία, ως μέθοδος ελάττωσης του αριθμού των καισαρικών τομών).

Αποφασίζουμε να το δοκιμάσουμε…

*********

38η εβδομάδα: επισκεπτόμαστε το γιατρό για να ελεγχθεί και πάλι η θέση του εμβρύου και να προγραμματιστεί εισαγωγή στην κλινική , για τον “εξωτερικό μετασχηματισμό”. Και εκεί που το ελέγχει (έχει εγκάρσια θέση) μας προτείνει: 

“Να κάνουμε μια προσπάθεια; Αν θέλει να γυρίσει,θ θα πάρει εύκολα το κεφαλάκι του μια “κλίση” προς τα κάτω και θα βρει το δρόμο του”.

Είμαι ήρεμη, χαλαρή… προσεύχομαι, όπως και όλες τις προηγούμενες μέρες, στην Παναγία την Ελευθερώτρια και δίνω την συγκατάθεσή μου.

Απόρησε ο γιατρός πόσο εύκολα υπάκουσε το μωράκι και με δυο- τρεις απαλές πιέσεις οδηγήθηκε στην σωστή θέση… (εγώ ξέρω Πού να αποδώσω αυτή την εξέλιξη…) 

Δεν χρειάστηκε να γίνει εισαγωγή στην κλινική, η θέση οτου μωρού είναι πλεόν η σωστή (κεφαλική). Δόξα τω ΘΕώ!Ελπίζουμε να παραμεέινει έτσι μέχρι την ώρα του τοκετού. 

Από την ίδι μαέρα, εξαφανιστηκε το βάρος που ένιωθα και όλη αυτή η δυσφορία. Άρχισα να νιώθω πολύ καλύτερα, να κινούμαι με ευκολία, και είχα την πίστη και την ελπίδα ότι και ο τοκετός θα εξελισσόταν κατ΄ευχήν.

Κια όντως, η γέννα ήταν πολύ καλή: το μωράκι τελειόμηνο, συμπληρωμένος όλος ο ένατος μήνας, παρ΄ότι πριν λίγο καιρό φοβόμασταν για πρόωρο τοκετό! Μπήκ στην κλινική για να γεννήσω με “πρόκληση”, με ελάχιστη δόση οξυτοκίνης στον ορό. Ο τοκετός εξελίχθηκε ομαλά, ήρεμα, χωρίς ταλαιπωρία ούτε για το μωράκι ούτε για εμένα…. και παρ΄όλο που οι γιατροί ήταν σε ετοιμότητα ακόμα και για καισαρική τομή, το μωράκι μας ήρθε με ασφάλεια στον κόσμο και όλες οι ταλαιπωρίες και οοι αγωνίες που πέρασα τις προηγούμενες εβδομάδες, έχουν ήδη “ξεθωριάσει”…

“ἡ γυνὴ ὅταν τίκτῃ, λύπην ἔχει, ὅτι ἦλθεν ἡ ὥρα αὐτῆς· ὅταν δὲ γεννήσῃ τὸ παιδίον, οὐκέτι μνημονεύει τῆς θλίψεως διὰ τὴν χαρὰν ὅτι ἐγεννήθη ἄνθρωπος εἰς τὸν κόσμον. “ (εδώ)

*********

Κατέγραψα εδώ κάποια στοιχεία από τους τελευταίους, επεισοδιακούς μήνες της εγκυμοσύνης μου, για να τα θυμάμαι και να ευχαριστώ τον Θεό για την τελική έκβαση… αλλά και ως “μαρτυρία” που θα ήθελα να δώσω σε άλλους γονείς μαζί με μια προτροπή: επιλέξτε έμπειρους γιατρούς και πιστέψτε ότι πολλές δυσκολίες μπορούν να αντιμετωπιστούν. Μην λαμβάνετε ως δεδομένο ότι: ισχιακή προβολή ή εγκάρσια θέση του εμβρύου= καισαρική τομή.

.

Με τις καλύτερες ευχές μου. την αγάπη μου και τις ευχαριστίες σε όλες τις φίλες που μου παραστάθηκαν με τις ευχές και τις προσευχές τους

Αλεξία

.

Copyrighted.com Registered & Protected  SGV8-19MN-NXMM-TJOY

15 Σχόλια (+add yours?)

  1. DiaperGifts
    Ἰούν. 07, 2015 @ 17:45:13

    Πόσο χαίρομαι που πήγαν όλα κατ ευχήν!!!
    Να χαίρεσαι τα αγγελουδια σου!!!
    Εγώ αν κ τα δοκιμασία σχεδόν όλα (και τον εξωτερικο μετασχηματισμό) δεν ήθελε/δεν είχε χώρο να γυρίσει ο μικρός μου (έχω δικερο μήτρα) και δεν κατάφερα να αποφυγω την καισαρική. Έκανε όμως χώρο για τι αδερφακι του μου είπε ο γιατρός κ ελπίζω σε επόμενη εγκυμοσύνη να είναι φυσιολογικός ο τοκετός!!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  2. CrazyTourists
    Ἰούν. 07, 2015 @ 19:32:58

    Δυστυχώς οι καισαρικές στην Ελλάδα έχουν φτάσει σε τεράστια ποσοστά και συνήθως χωρίς κανένα λόγο!
    Πολύ χαίρομαι που αποφύγατε τελικα το χειρουργείο και είστε μια χαρά!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  3. M Koutsom
    Ἰούν. 07, 2015 @ 20:19:02

    Τέλος καλό όλα καλά Αλεξία μου! Πολύ χαίρομαι που με την πίστη και την υπομονή σου πήγαν όλα όπως τα ήθελες! Να σου ζήσει το παιδάκι σου κορίτσι μου! Καλή δύναμη, φιλάκια

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  4. Μέλια
    Ἰούν. 07, 2015 @ 23:00:00

    Τα παλιά τα χρόνια οι μανούλες υπέφεραν, δεν υπήρχε γιατρός, πολλές γυναίκες με την “κοιλιά στο στόμα” πήγαιναν στα χωράφια και δεν ήταν λίγες οι φορές που γεννούσαν μόνες τους στο δρόμο και μετά επέστρεφαν στο σπίτι τους με το μωρό τους μέσα στην ποδιά.
    Σήμερα οι γυναίκες είναι τυχερές η επιστήμη προχώρησε και οι κίνδυνοι λιγόστεψαν.
    Το “θαύμα της γέννησης” πρέπει να το ζούμε γιατί είναι μοναδικό με όλες του τις δυσκολίες.
    Και δεν χάνουμε την Πίστη μας, γιατί είναι η δύναμή μας!

    Όλα πήγαν καλά Αλεξία μου!
    Να χαίρεσαι την πανέμορφη οικογένεια σου.

    την αγάπη μου…

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  5. MAMA-IRINI
    Ἰούν. 08, 2015 @ 01:40:09

    Αλεξία μου, να σου ζήσει το μωράκι σου! Και να χαίρεσαι όλη τη μεγάλη και όμορφη οικογένειά σου! Τι όμορφος και γλυκός και ο νέος σου τίτλος!!!
    Καταλαβαίνω τόσο πολύ όλα όσα γράφεις και την αγωνία που πέρασες…
    Κι εγώ ήθελα όσο τίποτε άλλο (πέρα από το υγιές μωρό μου, φυσικά) να γεννήσω φυσιολογικά και είχα στενοχωρηθεί τόσο πολύ που σχεδόν μπήκα στον 9ο με ισχιακή προβολή. Και ο γιατρός μου έκανε εξωτερικούς μετασχηματισμούς και είναι πολύ έμπειρος αλλά από ότι κάπου είχα διαβάσει στην Ελλάδα νομίζω είναι απαγορευμένη αυτή η τεχνική λόγω επιπλοκών που μπορεί να επιφέρει και φοβόμουν….. εκτός αν είναι άλλο ένα επίτευγμα των καισαρικολάγνων κι αυτό. Πάντως κι το δικό μου μωράκι πήρε τη σωστή του θέση εγκαίρως τελικά!!!
    Άρα χρειάζεται υπομονή και πίστη και όλα γίνονται. Απλά, εγώ ομολογώ ότι εκτός από κάτι ασκησούλες που έκανα, του είχα κρεμάσει κι ένα κουδουνάκι…… mamadoistories.gr/2013/05/mousiko-mentagion-egkymosinis-bola.html
    Σε φιλώ γλυκά και σου εύχομαι τα καλύτερα για όλη την οικογένεια!!!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Ἰούν. 09, 2015 @ 08:19:33

      Ειρήνη μου, πολύ σε ευχαριστώ για τα γλυκά σου λόγια και τις ευχές σου!
      πέρασες λοιπόν και εσύ αντίστοιχη αγωνία… αλλά όλα τελικά βολεύτηκαν.

      Σχετικά με την επικινδυνότητα του εξωτερικού μετασχηματισμού, έχει πράγματι ένα μικρό “ρίσκο”, αντίστοιχο όμως με αυτό της καισαρικής. Εϊχα διαβάσει πολλά σε σχετική βιογραφία και πουθενά δεν χαρακτηρίζεται “επικίνδυνος”. Αντιθέτως, σε άλλες χώρες το επιχειρούν συχνά (όπως φαίνεται και στον σύνδεσμο που παραθέτω).
      Ίσως να είναι αυτό που λες… όπως φοβίζουν τους γονείς ότι είναι επικίνδυνος ο φυσιολογικός τοκετός μετά από καισαρική, έτσι και για τον μετασχηματισμό…υπάρχουν και λόγοι συμφερόντων, δυστυχώς…

      Σε ευχαριστώ πολύ για τον σχολιασμό!
      την αγάπη μου σε εσένα και το αγγελούδι σου ❤

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  6. natasa
    Ἰούν. 08, 2015 @ 17:35:10

    Μου έδωσες πολύ κουράγιο… Διανύω την 32η εβδομάδα της εγκυμοσύνης μου και ακόμη δεν έχει γυρίσει το μωρό… Έχει ο Θεός!! Και η 2η κόρη μου στο τέλος του 8ου μήνα γύρισε…

    Ειλικρινά χαίρομαι που σας πήγαν όλα καλά!
    Να εύχεσαι και για’ μας!

    (Διάβασα σχόλια σε ορθόδοξα περιοδικά για’ σένα κι ένα άρθρο που έχεις γράψει! Εύγε!)

    Και πάλι να σας ζήσει και καλές υπομονές!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  7. momyof6
    Ἰούν. 09, 2015 @ 08:22:38

    Εύχομαι ολόψυχα, Νατάσα μου, όλα να εξελιχθούν καλά και για εσάς!
    Η Παναγία η Ελευθερώτρια μαζί σας!

    θα είσαι στην σκέψη μου και στην προσευχή μου

    Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου και την αγάπη σου!
    Καλή δύναμη και σε εσένα και με το καλό! ❤

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

  8. Εἰδοποίηση σύνδεσης: Tα παιδιά μας, φως και δύναμη μέσα στην καταχνιά… (ο σαραντισμός μας) | οικογένεια: μια γωνιά του Παραδείσου
  9. GEWRGIA
    Φεβ. 17, 2016 @ 13:46:19

    già mia aroma fora se thaumazw ka sai sugxairw gia osa ekanes k kaneis gia tin oikogeneia sou.o giatros sou einai stin athina? Den xerw an mporeis k epitrepetai na dwseis ta stoixeia tou..exw gennisei mia fora me kaisariki logw fovias dikis mou(egwismos metafrazetai) alla k logw muwpias ayximenis…metaniwsa gia polla tou parelthontos dustuxws alla den xanw tin pisti mou stin Panagia k sto theo Alexia.Exei o theos.Episis, thelw na se eyxaristisw gia to vivlio pou mou xes proteinei (anatomia oikogeneiakwn thematwn) to opoio kai to xeskonisa 3-4 fores mazi me alla pou pareigeila apo tis idies ekdoseis. se eyxaristw polu.gia ti voitheia, tis idees k to orama tis xristiannis miteras pou mas parousiazeis kathe toso me ti zwi kai to paradeigma sou.

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Φεβ. 17, 2016 @ 21:34:45

      Γεωργία μου, να είσαι καλά και σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια… μακάρι να ήμουν άξια για όσα γράφεις..

      Σχετικά με τον φυσιολογικό τοκετό μετά από καισαρική, είναι ελάχιστοι οι γιατροί στην χώρα μας που τον αναλαμβάνουν και έχουν την εμπειρία- αρκετοί “υπόσχονται”, αλλά εν τέλει δεν το επιχειρούν καν.
      (ο δικός μου γιατρός δεν είναι στην Αθήνα,αλλά σίγουρα μπορείς να βρεις και εκεί, αν χρειαστεί πες μου να ρωτήσω φίλες μου).

      Για την υψηλή μυωπία, μιας και το αναφέρεις, ας γράψω ότι και εγώ έχω πολλούς βαθμούς μυωπίας, αλλά δεν θεωρήθηκε αντένδειξη- πρέπει να γίνει μια βυθοσκόπηση και να δωθεί προσοχή στην φάση των εξωθήσεων.
      Μάλιστα ο γιατρός μου μού έλεγε ότι η σύζυγός του, με 9 βαθμούς , γέννησε φυσιολογικά.

      Πάρα πολύ χάρηκα για τα βιβλία που παρήγγειλες και έλαβες! έχουν τόσα αξιόλογα βιβλία οι εκδόσεις της Ενωμένης Ρωμηοσύνης. Καλές αναγνώσεις, λοιπόν!

      με την αγάπη μου

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

Ἀπαντῆστε

