ΕΥΧΕΣ σε λεχώνα μητέρα και το νεογέννητο βρέφος (Μέρος 1ο)*Εισαγωγή *Ευχή πρώτης ημέρας

(αναδημοσίευση παλαιότερης ανάρτησης με αφορμή την γέννηση του μωρού μας και τις ευχές που κλήθηκε να μας διαβάσει ο ιερέας στο σπίτι- πράγματι, μεγάλη η ενίσχυση που λαμβάνει η λεχώνα μητέρα με την χάρη του Θεού και την ευλογία του ιερέως κατά την ανάγνωση της ευχής της “πρώτης μέρας από τον τοκετό”… θα ακολουθήσει η ευχή της 8ης ημέρα “ονοματοδοσία” και η ευχή του σαραντισμού)

288944-mlekopitatelniza*Εισαγωγή

*Ευχή πρώτης ημέρας

  Λίγα  λόγια εισαγωγικά

Η Εκκλησία μας ως φιλόστοργη μητέρα ,αγκαλιάζει ολόκληρη την ζωή του ανθρώπου. Συν-οδοιπορεύει μαζί του από την αρχή της γεννήσεως του, έως την κρίσιμη στιγμή της εξόδου από τον παρόντα κόσμο και της εισόδου του στην όντως ζωή.

Οι σαράντα ημέρες που επακολουθούν την γέννα, είναι τόσο για το παιδί, όσο και για την μητέρα του, μία όμορφη και πολύπλευρη εμπειρία. Εκείνη είναι ψυχικά ανάστατη ,σωματικά καταβεβλημένη. Οι ανακατατάξεις μέσα της και γύρω της είναι συγκλονιστικές και ριζικές. Το νεογνό, γνωρίζει το φως και συνάμα αποκτά την αίσθηση της εγγύτητας, της αμεσότητας της αφής .

Την κατάσταση αυτή καλείται να περιθάλψει η Εκκλησία με αγάπη κατανόηση και χαρά. Οι ευχές αντιμετωπίζουν τις βαθύτερες ανάγκες τους. Δεν βάζουν ενοχές ή επιτίμια στην λεχώνα αλλά είναι μία δυνατή παράκληση με περιεχόμενο ευχαριστιριακό και συγχωρητικό ,μία ηχηρή υπενθύμιση στην ίδια και τους οικείους της , ότι η ζωή που ήλθε είναι καρπός θεανθρώπινος, προσπάθειας μας αλλά κυρίως θείας βουλήσεως .Ο καρπός της γέννας είναι δώρο Θεού που μας προσφέρεται ως συνδημιουργία  συνεργασία  Θεού και ανθρώπου με προοπτική πέρα από την παρούσα ζωή, έχοντας ως στόχο την βασιλεία του Θεού.

Στο Μικρό Ευχολόγιο , υπάρχουν τρεις (3) ακολουθίες για την λεχώνα γυναίκα, που ταυτόχρονα αναφέρονται και στο παιδί της

1) Η πρώτη τελείται με την γέννηση του παιδιού, παλαιότερα στο σπίτι, σήμερα στο μαιευτήριο. Στην πράξη σπάνια διαβάζεται διότι από λήθη δεν είναι ευρέως γνωστή.

2)Η δεύτερη, την όγδοη ημέρα από τον τοκετό κατά την οποία δίνεται το όνομα

3) Τέλος η τρίτη ,την τεσσαρακοστή ημέρα της γεννήσεώς του κατά την οποία το παιδί με τους γονείς του και την / τον νονό / α του ενώπιον του πρεσβυτέρου δίνουν την υπόσχεση (όπως στο λογοδόσιμο πριν τον γάμο) ενώπιον του Θεού ότι θα βαπτίσουν (θα αφιερώσουν) το παιδί στον Θεό.

 

Συνέχεια

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...