Απλές και οικολογικές μέθοδοι καθαρισμού και συντήρησης των πλυντηρίων ρούχων και πιάτων

Σήμερα έχουμε “νοικοκυριό!”

Πριν λίγες μέρες, ξαφνικά σταμάτησε να λειτουργεί το πλυντήριο ρούχων  μου…ομολογώ πως αρχικά έπαθα ένα μικρό σοκ!

Και τώρα τι κάνουμε;

Πώς θα παλέψω με τις στοίβες τα άπλυτα που στοιβάζονται καθημερινά στο μπάνιο αλλά και σε άλλα σημεία του σπιτιού;…

και τότε εκτίμησα ακόμα περισσότερο την αξία των οικιακών συσκευών! Πρέπει να χάσεις κάτι για να το εκτιμήσεις περισσότερο;…αναρωτήθηκα.

Θυμήθηκα και αυτό που έλεγε η γιαγιά του άντρα μου:
“Τώρα να έκανα και εγώ παιδιά, που όλα γίνονται με τα κουμπιά!” (εννοούσε με τις συσκευές). Η Γιαγιά γέννησε 11 παιδιά , τα 9 εν ζωή.

Φανταστείτε για τι όγκο άπλυτων ρούχων και πιάτων μιλάμε…

Στάθηκα “τυχερή” , δεν μου έλειψε για πολλές μέρες και φτιάχτηκε αρκετά οικονομικά.

Ο τεχνίτης μού έδωσε και μερικές απλές οδηγίες για την συντήρηση των πλυντηρίων μου– και θα τις μοιραστώ μαζί σας:

Για το πλυντήριο ρούχων:

Κάθε 1 έως 2 μήνες γεμίζουμε την θήκη του απορρυπαντικού με σόδα (μαγειρική ή πλύσεως, την βρίσκουμε στο σούπερ μάρκετ). Η σόδα διαλύει τα άλατα και τα υπολλείματα απορρυπαντικού που έχουν συσσωρευθεί στην συσκευή.

Βάζουμε το πλυντήριο άδειο να εκτελέσει μια πλύση στην υψηλότερη θερμοκρασία- 95 βαθμούς- χωρίς πρόπλυση.

Τα αποσκληρυντικά του εμπορίου δεν χρειάζονται, σύμφωνα με τον τεχνίτη. Αυτό που περιέχουν δεν είναι τίποτα άλλο από σόδα!

Για το πλυντήριο των πιάτων:

Μια φορά τον μήνα- ή όταν δούμε τα τοιχώματα του πλυντηρίου να πιάνουν ένα στρώμα”γλίτσας”, γεμίζουμε την θήκη του απορρυπαντικού με ξινό (κιτρικό οξύ). Θυμάστε που καθάρισα τον βραστήρα μου; δείτε ΕΔΩ.

Βάζουμε το πλυντήριο να εκτελέσει έναν πλήρη κύκλο πλύσης στην υψηλότερη θερμοκρασία και διάρκεια.

Όταν το ανοίξουμε, τα τοιχώματα λάμπουν!

 

Αυτές οι πολύ απλές, οικονομικές και οικολογικές οδηγίες συντήρησης των συσκευών μας- για να απολαμβάνουμε περισσότερο την πολύτιμη “βοήθειά” τους!

 

Αλεξία- momyof6

.

προσθήκη:

 ψάχνοντας πριν λίγο πληροφορίες για τον καθαρισμό του σίδερου των ρούχων, διάβασα διάφορα “παράπονα” σε φόρουμ από γυναίκες που ακολούθησαν κάποιες οδηγίες και τελικά δημιουργήθηκαν θέματα στις συσκευές τους.

Γι αυτό θα προσθέσω στην ανάρτηση ότι: πάντα πρέπει να ακολουθούμε τις οδηγίες του κατασκευαστή. Αν δεν έχουμε κρατήσει το εγχειρίδιο, με μια αναζήτηση στην αντίστοιχη εταιρία, μάλλον θα τις εντοπίσουμε.

.

22 Σχόλια (+add yours?)

  1. Momma Machi
    Φεβ. 17, 2015 @ 09:01:01

    Ομολογώ για το ξινό δεν το γνώριζα! εγώ μόνο σόδα βάζω και στα δυο πλυντήρια! θα το έχω κατά νου!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  2. violepat
    Φεβ. 17, 2015 @ 09:45:00

    και το ξύδι. Λένε οτι μαζί με τη σόδα και το ξινό να βάλουμε ΜΕΣΑ στο καδο του πληντυρίου ρούχων μηλόξυδο και στο πληντύριο πιάτων στη θέση του “εκθαμβοτικού” …. Ομολογώ πως δε τα έχω δοκιμάσει ακόμα τουλάχιστον.. αλλά πρέπει να το κάνω σιγά σιγά!
    πολύ ωραία ανάρτηση μπράβο

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Φεβ. 17, 2015 @ 10:18:12

      Καλώς ήρθες! σε ευχαριστώ που πέρασες από την “γωνίτσα” μου.

      Πιθανόν να ισχύει και ο συνδιασμός σόδας- ξυδιού, αν και πρέπει λίγο να το κοιτάξω αν είναι ασφαλές για αυτές τις συσκευές.

      Με ξύδι και σόδα ξεβουλώνει ο νεροχύτης, γιατί γίνεται μεταξύ τους χημική αντίδραση και αφρίζουν! Αυτό το έχω δοκιμάσει! 🙂

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  3. παρασκευή απόγευμα
    Φεβ. 17, 2015 @ 10:00:06

    ευχαριστούμε για τις συμβουλές! καλημέρα!

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

  4. eleniplus
    Φεβ. 17, 2015 @ 10:21:26

    Καλημέρα,
    Κι εγώ το ξυνό δεν το ήξερα. Με σόδα καθαρίζω το πλυντήριο των ρούχων και το πλυντήριο των πιάτων. Και αφού μας έπιασε η νοικοκυροσύνη πρωί πρωί, είχα διαβάσει κάπου ότι το λευκό ξύδι μπορεί να αντικαταστήσει το λαμπρυντικό στα πιάτα. Το δοκίμασα αλλά να σου πω δεν είμαι σίγουρη. Αλλά δεν μυρίζουν τα πιάτα και το πλυντήριο!

    Φιλιά
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  5. momyof6
    Φεβ. 17, 2015 @ 10:28:53

    Καλημέρα, Ελένη, καλώς ήρθες!
    Σε ευχαριστούμε για τις επιπλέον πληροφορίες!

    Το λευκό ξύδι είναι όντως πιο αποτελεσματικό από το απλό και το προτείνουν και οι κατασκευαστές των συσκευών.
    Σίγουρα πάντως διώχνει τις μυρωδιές!

    φιλιά, Αλεξία

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

  6. momyof6
    Φεβ. 17, 2015 @ 10:31:22

    ψάχνοντας πριν λίγο πληροφορίες για τον καθαρισμό του σίδερου των ρούχων, διάβασα διάφορα “παράπονα” σε φόρουμ από γυναίκες που ακολούθησαν κάποιες οδηγίες και τελικά δημιουργήθηκαν θέματα στις συσκευές τους.

    Γι αυτό θα προσθέσω στην ανάρτηση ότι: πάντα πρέπει να ακολουθούμε τις οδηγίες του κατασκευαστή. Αν δεν έχουμε κρατήσει το εγχειρίδιο, με μια αναζήτηση στην αντίστοιχη εταιρία, μάλλον θα τις εντοπίσουμε.

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

  7. parentslandgr
    Φεβ. 17, 2015 @ 10:46:30

    Αυτο νε τη σόδα δεν το ηξερα. Να προσθεσω για το πλυντηριο πιατων ότι πρεπει να καθαριζουμε τους εκτοξευτηρες απο τα αλατα γιατι βουλωνουν . Την εχω πατησει.χιχι

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  8. momyof6
    Φεβ. 17, 2015 @ 10:51:26

    ευχαριστούμε και γι αυτή την πρόσθετη πληροφορία!

    καλώς ήρθες!

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

  9. Όλγα
    Φεβ. 17, 2015 @ 11:31:46

    Καλημέρα Αλεξία.Όταν χάλασε και το δικό μας πλυντήριο ρούχων,ο τεχνίτης μας είπε αυτά που έγραψες συν του ότι να βάζω λευκό ξύδι στη θήκη μαλακτικού.Επίσης να χρησιμοποιώ μόνο σκόνη(αυτό γράφει και η οδηγία στο προσπέκτους)..τα φιλιά μου 🙂

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

  10. momyof6
    Φεβ. 17, 2015 @ 13:47:05

    Γεια σου Όλγα μου!

    κρατούμε και το δικό σου τιπ και σε ευχαριστούμε!

    Βέβαια τα παιδιά μου έχουν αλλεργία στο ξύδι, άρα δεν θα μπορούσα ν το χρησιμοποιήσω στο πλύσιμο των ρούχων, με τον φόβο εκδήλωσης δερματίτιδας…
    Χρησιμοποιώ μόνο ελάχιστο υποαλλεργικό μαλακτικό και πάντα συγκεκριμένο απορρυπαντικό.

    Πάντως σίγουρα υπάρχουν απλές λύσεις, οικονομικές και οικολογικές, για να μην καταφεύγουμε στα χημικά του εμπορίου.

    Για την σκόνη δεν το ήξερα, πρέπει να κοιτάξω και το δικό μου προσπέκτους.
    Ο τεχνίτης επίσης μου είχε πει: “μόνο επώνυμα απορρυπαντικά, τα άλλα δημιουργούν ιζήματα και καταστρέφουν τις συσκευές!”

    την αγάπη μου ❤

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

  11. Eleftheria Bogioglou
    Φεβ. 17, 2015 @ 20:41:50

    σωστή φροντίδα των συσκευών μας και πρόληψη για να μην χρειάζεται μετά να ξοδεύουμε τα χρήματά μας σε τεχνίτες. πολύ σωστά!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  12. momyof6
    Φεβ. 17, 2015 @ 21:08:08

    Έτσι ακριβώς!
    καλώς ήρθες, Ελευθερία!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  13. DiaperGifts
    Φεβ. 19, 2015 @ 22:10:02

    Κ εγώ σόδα βάζω. Βάζω και περίπου μια κουταλιά σόδα σε κάθε πλύση μαζί με την σκόνη.

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Φεβ. 20, 2015 @ 08:43:31

      Σόδα και κάθε πλύση έβαζα και εγώ παλιότερα, αλλά κάπου φοβήθηκα μήπως ξεθωριάζει τα χρώματα των ρούχων.
      Αφού το έχεις όμως δοκιμασμένο, Χριστίνα μου, λέω να το ξαναδοκιμάσω κι εγώ! έστω μισή κουταλιά σε κάθε πλύση, γιατί έχει πολλά άλατα το νερό μας. Έτσι θα μειώσω και την ποσότητα του απορρυπαντικού.
      Σε ευχαριστώ για το τιπ!

      Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

      Ἀπάντηση

  14. fangri1523
    Ἀπρ. 18, 2016 @ 05:28:58

    Εγω παλι εχω κοψει το αποσκληρυντικο και το αντικατεστησα με σοδα που λειτουργει κι ως λευκαντικο στο πλυντηριο ρουχων.Μια κουταλια σουπας σε καθε πλυση.Τελος τα μαλακτικα αντικατασταθηκαν με το σπιτικο μαλακτικο με 1 μερος ξυδι 3 νερο που φτιαχνω.Μειωθηκαν κι οι δερματιτιδες στα παιδια.Οσο για απορρυπαντικο;Σαπωνοκαρυδα κοριτσια.Πλενουν μια χαρα και κοστιζουν ελαχιστα συν οτι ειναι απολυτα φυσικα!Την καλημερα μου!

    Ἄρεσε στοὺς 1 πρόσωπο

    Ἀπάντηση

  15. momyof6
    Ἀπρ. 19, 2016 @ 08:28:30

    Καλημέρα, φίλη μου!

    Σε ευχαριστώ για όλες τις “συμβουλές”!

    Για τις δερματίτιδες, επειδή είχαμε και εμείς πρόβλημα, μόνο υποαλλεργικό μαλακτικό δέχεται το δέρμα τους- το ξύδι, δυστυχώς, τους πειράζει…
    Και μόνο συγκεκριμένο τύπο απορρυπαντικού.

    Το κάθε δέρμα έχει τα δικά του… ❤

    Ψάχνω για τα Σαπωνοκαρυδα, που αναφέρεις, αλλά δεν μπόρεσα να εντοπίσω κάτι. Θα ήταν εύκολο να μάς γράψεις τι είναι και από πού τα προμηθεύεσαι;

    Καλημέρα, καλή συνέχεια!

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

Ἀπαντῆστε

