Ιδέες για Nηστίσιμο Πρωινό.

Ένα από τα θέματα που με απασχολούσαν στο παρελθόν στην διάρκεια της νηστείας ήταν το πρωινό. Πίστευα ότι οι επιλογές ήταν πολύ λίγες κι άρα μονότονη, ως ολίγον δύσκολη, η διαδικασία της νηστείας. Διότι όπως καλά γνωρίζουμε «η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται»! Στην πορεία όμως, σκέφτηκα, έψαξα, δοκίμασα και κατέληξα στο ότι οι επιλογές είναι πάμπολλες κι εντέλει πολύ διασκεδαστικές, όπως:

  1. Κουλούρι Θεσσαλονίκης(ολικής ή άσπρο) με πάστα ελιάς. Θεϊκό! Ο συνδυασμός του αλμυρού με το ελαφρώς γλυκό κουλούρι, προσωπικά μου αρέσει πολύ. Παρόμοια, θα μπορούσε κάποιος να χρησιμοποιήσει κριτσίνι ή παξιμάδι και πάστα από λιαστή ντομάτα ή κόκκινη πιπεριά αρκεί να μην περιλαμβάνουν τυρί (γι’ αυτό διαβάζω πάντα τα συστατικά).
  1. Φρέσκο ψωμί ή φρυγανιές με μαρμελάδες εποχής όπως μαρμελάδα εσπεριδοειδών (English marmalade)μαρμελάδα φράουλας,μαρμελάδα μήλου (apple butter) και μαρμελάδα φραμπουάζ ή σμέουρο.
  2. Φτιάχνω φρυγανάκια ή ψωμί του τοστ με φυστικοβούτυρο και μαρμελάδα.
  3. Νηστίσιμα αλμυρά από τον φούρνο της γειτονιάς. Η αλήθεια είναι ότι στην Κύπρο αυτό συνηθίζεται ιδιαίτερα και κατά συνέπεια οι επιλογές είναι πολλές όπως, μανιταροπιτάκια, σπανακοπιτάκια, ελιοπιτάκια, κολοκοτές (κυπριακή κολοκυθόπιτα) και φυσικά η αγαπημένη μου ταχινόπιτα.

.

Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν ή δεν προτιμώ τις αλμυρές επιλογές τότε μπορώ να πάρω κάτι γλυκό, όπως μουστοκούλουρα ή άλλα νηστίσιμα κουλουράκια πάντα από τον φούρνο της γειτονιάς.

.

  1. Ετοιμάζω τα αγαπημένα μου δημητριακά με φρέσκο χυμό πορτοκαλιού. Ναι, αυτό είναι δικής μου επινόησης και μου αρέσει πολύ. Στα δημητριακά (κατά προτίμηση ολικής άλεσης) στο quaker αλλά και στο μούσλι, μπορώ να προσθέσω λίγους ξηρούς καρπούς, μπανάνα ή κομματάκια από ξερά φρούτα, λίγο μέλι και κανέλα. Εννοείται δε, ότι τα δημητριακά ετοιμάζονται και με νηστίσιμο γάλα όπως καρύδας, σόγιας ή αμυγδαλέλαιο.
  2. Το εγγλέζικο porridge, με quaker και νερό αντί για γάλα, βρίσκω ότι είναι μια πολύ υγιεινή, χορταστική και ενδιαφέρουσα εναλλακτική για την περίοδο της νηστείας. Για 1-2 μερίδες θα χρειαστώ:

–          500 ml νερό,

–          2,5 κουτ. σούπας quaker,

–          1 κ.σ. ακατέργαστη ζάχαρη ή 1 κ.σ. μέλι,

–          1 κ. γλ. σταφίδες,

–          λίγη κανέλα ή μοσχοκάρυδο ή λίγο κι από τα δύο,

–          λίγο αλάτι.

Μόλις βράσει το νερό προσθέτω το quaker, το αλάτι, την ζάχαρη ή το μέλι, την  κανέλα και τις σταφίδες. Αφήνω να πάρει πάλι βράση ανακατεύοντας τον χυλό να μην κολλήσει κι αφήνω να σιγοβράσει για 30’. Το porridge είναι έτοιμο και μπορεί να φαγωθεί είτε ζεστό την ίδια στιγμή, είτε κρύο σαν κρέμα αργότερα.

.

  1. Να μην παραλείψω όμως τις επιλογές που συνοδεύουν τον καφέ όπωςνηστίσιμο κέικ, κέικ με ταχίνι και πορτοκάλιcookiesαρωματικά μπισκότα ή ένα κομμάτι χαλβά με σοκολάτα ή αμύγδαλα (προτιμώ τον χύμα χαλβά Χαϊτογλου)!
  2. Ετοιμάζω νηστίσιμες μπάρες δημητριακών και τις παίρνω και μαζί μου για ώρα ανάγκης…
  3. Τέλος, για την περίπτωση που κατά τις δέκα (ή το απογευματάκι) μας έρθει υπογλυκαιμία ετοιμάζουμε μια γρήγορη κομπόστα από ξερά φρούτα και την φυλάμε στο ψυγείο και για άλλες δύσκολες ώρες…  Θα χρειαστώ,

–          ποικιλία ξερών φρούτων όπως βερίκοκα, σταφίδες, δαμάσκηνα ή σύκα,

–          1 κανελόξυλο (προαιρετικά),

–          1-2 κ. σ. μέλι ή ακατέργαστη ζάχαρη,

–          1,5 κ.σ. χυμό λεμονιού.
Βράζω σε σιγανή φωτιά με τόσο νερό όσο να σκεπαστούν τα φρούτα κι αφήνω μέχρι να φουσκώσουν και να μαλακώσουν (περίπου 25’). Στο τέλος μπορώ να προσθέσω και λίγα ξεφλουδισμένα αμύγδαλα. Μοιράζω σε μπολ κι απολαμβάνω. Ακόμα πιο θρεπτικός και πλήρης είναι ο πολίτικος ασουρές.

Ευπρόσδεκτες κι άλλες ανάλογες ιδέες και συνταγές.

Καλή (νηστίσιμη) συνέχεια!

 

πηγή: www.dailycious.gr

.φωτο από : Αθηνόραμα

.

 

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...