ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΠΛΕΞΙΜΟ ΜΕ ΤΟ ΒΕΛΟΝΑΚΙ

Να που με έπιασε η μανία του πλεξίματος!!!

Μετά από σχεδόν 20 χρόνια που είχα να πιάσω στο χέρι μου βελονάκι και βελόνες-κοριτσάκι τότε είχα μάθει τα πολύ βασικά από τη γιαγιά μου- και μετά από κάποιες καταπληκτικές αναρτήσεις που είδα από πολύ “προκομμένες” και “χρυσοχέρες ” μανούλες, είπα να καταπιαστώ ξανά!

Και να που δεν θέλω να αφήσω το βελονάκι από το χέρι μου! είναι τόσο όμορφη η αίσθηση να δημιουργείς …και τόσο χαλαρωτική!

Να ΄ναι καλά η φίλη μου που με παροτρύνει! την θέλεις την ενθάρρυνση στην αρχή και την ευχαριστώ πολύ!

Σιγά- σιγά λοιπόν, αναλόγως με την εξέλιξη που θα έχω στο πλέξιμο, θα αναδημοσιεύω κάποιες αναρτήσεις και βίντεο που μου φάνηκαν χρήσιμα στην εκμάθηση μέσω διαδικτύου – γιατί δεν έχω κοντά μου κάποια φίλη για να μου δείχνει. Τα αποθηκεύω λοιπόν εδώ για να τα έχω πρόχειρα στο μπλογκόσπιτό μου, να ανατρέχω κατά καιρούς.Ίσως φανούν χρήσιμα και σε άλλες φίλες.

Καλή (μου) αρχή, λοιπόν!!!

ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΕΛΟΝΑΚΙ

ΑΡΧΙΚΗ ΘΗΛΙΑ

Κάνουμε μια θηλιά και με το βελονάκι τραβάμε μέσα απ’ αυτή την κλωστή μας. Σφίγγουμε.
ΑΛΥΣΙΔΑ (chain)
Εχοντας το βελονάκι μπροστα από το νήμα, φέρνουμε την κλωστή από πάνω και με το γαντζο την τραβάμε μέσα από τη θηλιά.

Συνεχίζουμε έτσι όσες φορές χρειαστει ανάλογα με το σχέδιό μας. Οταν π.χ. το σχέδιο λέει “καντε αλυσίδα με 5 θηλιές” επαναλαμβάνουμε το τελευταίο βήμα 5 φορές, χωρίς δηλαδή να μετρήσουμε την αρχική θηλιά.
.
ΤΥΦΛΗ ΒΕΛΟΝΙΑ (slip stitch)
Αυτή τη βελονιά τη χρησιμοποιούμε συνήθως για να ενώσουμε (π.χ. να κλείσουμε μια αλυσίδα για να την κάνουμε κύκλο) ή για να σταθεροποιήσουμε το πλεκτό μας.
Βάζουμε το βελονάκι στη θηλιά που θέλουμε, φέρνουμε την κλωστή από πάνω και την τραβάμε μέσα και από τις δύο θηλιές.

Αν π.χ. φτιάξουμε μια αλυσίδα και κάνουμε μια τυφλή βελονιά στην αρχή της αλυσίδας θα έχουμε έναν κύκλο. Ο κύκλος είναι πολύ βασικός για στρογγυλά σχεδια, όπως λουλουδάκια, σκουφάκια κτλ.
.
.
ΑΠΛΟ ΚΡΟΣΕ (single crochet)

Βάζουμε το βελονάκι στη δεύτερη θηλιά. Φερνουμε την κλωστή από πάνω και την τραβάμε με το γάντζο έξω από τη θηλια. Τωρα εχουμε δύο θηλιες πανω στο βελονάκι.

Φέρνουμε πάλι την κλωστή από πάνω και την τραβάμε μέσα και από τις δύο θηλιές.
.
.

Διπλό κροσέ (double crochet)


Φερνουμε την κλωστή πάνω από το βελονάκι και ετσι όπως είναι τυλιγμένη βάζουμε το βελονάκι στην τέταρτη θηλιά. Φερνουμε την κλωστή από πάνω και την τραβάμε με το γάντζο έξω από τη θηλιά μόνο. Τώρα έχουμε τρείς θηλιες στο βελονάκι. Ξαναφέρνουμε την κλωστή από πάνω.

Τραβάμε την τυλιγμένη κλωστη μέσα από τις δυο πρώτες θηλιές. Τώρα έχουμε δύο θηλιές στο βελονάκι. Ξαναφέρνουμε την κλωστή από πάνω.

Τραβάμε την τυλιγμένη κλωστη μέσα από τις δυο θηλιές που μας μείνανε.
.
.

Μισό διπλό κροσέ (half double crochet)

Το μισό διπλό κροσέ (ας το λέμε μδκ) είναι πολύ πυκνή και πιο γρήγορη βελονιά από το διπλό κροσέ.

Φέρνουμε την κλωστή πάνω από το βελονάκι και έτσι όπως είναι τυλιγμένη βάζουμε το βελονάκι στη θηλιά στην οποία θέλουμε να κάνουμε το μισό διπλό κροσέ.

Φέρνουμε την κλωστή από πάνω και την τραβάμε με το γάντζο έξω από τη θηλιά. Τώρα έχουμε τρεις θηλιές στο βελονάκι.

Ξαναφέρνουμε την κλωστή από πάνω και την τραβάμε με το γάντζο μέσα από τις τρεις θηλιές μας ταυτόχρονα.
.
οι σύνδεσμοι των αναρτήσεων, απ΄όπου αναδημοσίευσα:
.
όλα τα προηγούμενα από το όμορφο μπλογκ Κερασόπιτες
.

η αρχική φωτογραφία από το μπλογκ “κορίτσι μάλαμα” , όπου υπάρχουν πολύ κατατοπιστικά και λεπτομερή μαθήματα για αρχάριους

ΕΔΩ

.

10 Σχόλια (+add yours?)

  1. Μέλια
    Νοε. 14, 2014 @ 13:42:59

    Τι χρήσιμη ανάρτηση !

    Πάω να βρω το βελονάκι μου, με ξεσήκωσες Αλεξία μου!
    Δημιουργία και το κυριότερο ηρεμία:!

    Καλό σας μεσημέρι.

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

  2. M Koutsom
    Νοε. 14, 2014 @ 14:33:00

    Αχ βρε Αλεξία μου, ωραία αυτά που μας έδειξες, αλλά εμένα γιατί μου φαίνεται “βουνό” η εκμάθηση από το διαδίκτυο…δεν ξέρω!
    Μακάρι να είχα κάποιον κοντά μου να μου μάθαινε…η γιαγιά μου (πριν χρόνια..) θέλησε να μου μάθει, αλλά μικρό παιδάκι εγώ τότε, δεν έκατσα κοντά της, βλακεία μου! το έχω μετανιώσει…

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

    • momyof6
      Νοε. 14, 2014 @ 16:26:01

      Μαρία μου,
      για να σε ενθαρρύνω και μόνο- και όχι για να καυχηθώ! 🙂 – θα σου πω ότι ήξερα μόνο την βασική θηλιά από την γιαγιά μου.
      Ξεκίνησα πριν μια βδομάδα, χθες άρχισα να πλέκω το πρώτο σκουφάκι για την μικρή μου και σήμερα έχει φτάσει στη μέση.

      Αν έχεις όρεξη για να μάθεις, σίγουρα θα τα καταφέρεις!
      Και όλο και κάποια φίλη ή μεγαλύτερη κυρία θα βρεθεί για να σου δείξει κάτι, αν χρειαστεί.

      Χαίρομαι που “ανακάλυψα” το μπλογκ σου, το http://mama365days.blogspot.gr/, θα το παρακολουθώ.Είναι πανέμορφο!

      Σε ευχαριστώ για την επίσκεψη, πάντα καλοδεχούμενη! ❤

      Μοῦ ἀρέσει

      Ἀπάντηση

  3. Τριανταφυλλένια
    Νοε. 16, 2014 @ 14:22:21

    Σε ευχαριστώ για την αναφορά σου στη σελίδα μου και χαίρομαι που βοήθησα!!!

    Μοῦ ἀρέσει

    Ἀπάντηση

  4. Εἰδοποίηση σύνδεσης: Πλέξιμο με βελονάκι: κύκλος και σκουφάκι | momyof6
  5. Εἰδοποίηση σύνδεσης: Πώς πλέκω στρόγγυλο μαξιλαράκι- κάλυμμα για καρεκλάκι | momyof6
  6. Εἰδοποίηση σύνδεσης: Πώς πλέκω τερλίκια- πασουμάκια – μπαλαρίνες- καλτσάκια (με το βελονάκι) | momyof6

Ἀπαντῆστε

